سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا، گفت: در پی شکایات تعدادی از چوبداران مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم و اهل و ساکن ایلام با حیله و فریب، اقدام به خرید احشام آنان کرده و از محل متواری شده است دستگیری این متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی گفت: این کلاهبردار دستگیر شده، طی سه ماه گذشته اقدام به خرید صوری احشام کرده و هنگام معامله نیز با نشان دادن اینکه آدم معتبری بوده و در این حرفه سرآمد است طوری اعتماد و اطمینان صاحب احشام را جلب نموده که بتواند نقشه حساب شده خود را در موعد مقرر به راحتی عملی کند.
رحمتی اظهار کرد: این کلاهبردار حرفه ای پس از جلب اعتماد چوبداران ساده لوح، 2 هفته قبل با خرید احشام بالغ بر 12میلیارد ریال نقشه خود را اجرا کرد.
وی افزود: پرونده این کلاهبرداری از سوی دادستانی به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی زنجان ارجاع داده شده و بلافاصله تیمی مجرب و زبده، برای پیگیری موضوع و دستگیری متهم در نظر گرفته می شود.
رحمتی ادامه داد: با توجه به اینکه متهم در زمره مجرمین درحال حرکت بود بنابراین این تیم به پنج استان کشور که احتمال تردد این متهم بود عزیمت کردند و در نهایت نامبرده را در یکی از شهرهای غرب کشور دستگیر و به پلیس آگاهی زنجان انتقال دادند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: متهم در مواجهه با مستندات و ادله پلیسی، به بزه ارتکابی اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی و انجام تحقیقات لازم به مقامات قضائی استان، معرفی و سپس برای تحمل کیفر روانه زندان شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.