مجتبی اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان طارم حدود یک هزار و 746 هکتار باغ انار دارد که از این میزان یک هزار 481 هکتار بارده است.
وی اظهارکرد: باغات انار این شهرستان سال 94 یک هزار و 716 هکتار بود که این میزان در سال زراعی گذشته 15 هکتار افزایش یافت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: طی سال گذشته یکهزار و 150 تن محصول انار از باغ های بارده این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال 94، 2 هزار و 140 تن کاهش محصول داشت.
به گفته اسکندری، انار بعد از محصول زیتون، به لحاظ سطح زیر کشت و اهمیت اقتصادی رتبه دوم را در بین محصولات باغی شهرستان طارم دارد.
وی خاطرنشان کرد: عملیات برداشت محصول انار سالانه از اواخر شهریور در ارقام زودرس آغاز و تا اواسط آبان ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: از مجموع سطح زیر کشت باغ‌های بارده شهرستان طارم بیش از 14 هزار و 240 تن محصول برداشت می شود که از این میزان 10 هزار و 240 تن برای تازه خوری و چهار هزار تن دیگر برای تهیه رب انار مورد استفاده قرار می گیرد.
اسکندری اظهارکرد: سال گذشته 16 هزار و 290 تن محصول انار از باغ‌های بارده این شهرستان برداشت شده بود که امسال به دلیل خسارت‌های آفتاب سوختگی و ترکیدگی بیش از 2 هزار تن کاهش در برداشت وجود دارد.
به گفته وی، بیش از سه هزار خانوار بهره بردار محصول انار و بیش از 19 هزار نفر روز نیز در برداشت این محصول مشغول و از این راه درآمد کسب می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش بینی می شود درآمد حاصل از برداشت انار به 206 میلیارد ریال برسد.
اسکندری، ملس شیرین، ملس، ترش، پوست سیاه، شاه بار، میخوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی را از ارقام محصول انار در شهرستان طارم برشمرد.
وی ادامه داد: بازار مصرف انار تولیدی این شهرستان علاوه بر تامین نیاز شهرستان طارم و استان زنجان به دیگر استان‌های کشور ارسال می گردد.
به گزارش ایرنا، فعالیت در زمینه های کشاورزی، زراعت، باغبانی و دامپروری در شهرستان طارم رونق چشمگیری دارد و از این رو نزدیک به 95 درصد مردم این شهرستان در امور مربوط به کشاورزی فعالیت می کنند.
باغداران طارمی با تولید 45 درصد از زیتون کشور نقش تاثیر گذاری در اقتصاد دارند.
شهرستان طارم بزرگترین مرکز تولید زیتون کشور است که سالانه 40 هزار تن از این محصول را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند.
این شهرستان با بیش از 54 هزار نفر جمعیت در منطقه شمالی استان زنجان در همسایگی استان گیلان، قزوین و اردبیل واقع شده و با برخورداری از آب و هوای نیمه گرمسیر دارای شرایط اقلیمی متفاوت از سایر نقاط استان است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.