معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از اجرای طرح آمارگیری گردشگران ملّی همزمان با سایر استان‌های کشور از 20 تیر لغایت 10 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون آمار و اطلاعات سازمان در دوره آموزشی عوامل اجرایی این طرح که از تاریخ 17 لغایت 19 تیرماه برگزار شد، گفت: اهمیت صنعت گردشگری در شکوفایی اقتصادی ایجاب می‌کند تا نظام آماری منسجم و پویایی در این بخش استقرار یابد. لذا تولید و انتشار آمار و اطلاعات مورد نیاز،  برنامه‌ریزان را در تدوین برنامه‌های به صنعت گردشگری یاری می‌دهد.

وی افزود: بدون شک استان گیلان با داشتن مجموعه غنی ازجاذبه‌های طبیعی و تاریخی یکی از مقصدهای مهم گردشگرپذیر کشور است که در صورت برنامه‌ریزی مناسب، به یکی از منابع اصلی تولید درآمد در استان تبدیل خواهد شد.

طیفوری خاطرنشان کرد: برآوردهای این طرح در سطح کل کشور بوده و اطلاعاتی نظیر برآورد، تعداد سفرهای داخلی و خارجی، هدف، نوع و هزینه‌های سفر، مقصد سفر برحسب استان بین شهر مقصد اصلی دارای بیشترین سفر و... است.

وی ضمن تأکید بر رعایت اخلاق‌مداری و اصول فنی اجرای طرح، از آمارگیران خواست در  تهیه و جمع‌آوری میدانی اطلاعات تفصیلی درباره فعالیت‌های گردشگری و ویژگی‌های اجتماعی اعضای خانوارها کشور، دقت لازم را داشته باشند.

2

3

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.