حجت الاسلام ولی الله مصائبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مقطع پس از شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، مقطعی بسیار حساس بود، افزود: پس از قیام عاشورا، دشمنان در صدد به مسلخ بردن این قیام و تحریف آن بودند که با نقش آفرینی حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) این دسیسه ها خنثی شد.
وی به رسالت و مأموریت هیأت های مذهبی در شرایط کنونی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون نیز هیات های مذهبی و صاحبان منبرها باید با تأسی از حرکت زینبی، شبهاتی را که یزیدیان زمان طرح می کنند را خنثی کنند.
حجت الاسلام مصائبی اظهار کرد: عزاداری و گریه کردن ابزار و هدف اصلی احیای دین رسول الله است و ما باید با این نگاه قدم برداریم.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به کاهش قابل توجه بروز بدعت هایی همچون قمه زنی در سطح این استان اشاره کرد و افزود: همه باید بدانیم که اعمال بدعت در عزاداری ها بازی کردن در زمین دشمن است.
وی با بیان اینکه در بروز برخی مسائل در سطح هیات ها و عزاداری ها، عمدی در کار نیست، خاطرنشان کرد: شور جوانان باید به نحو درست و صحیحی مدیریت شود.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر حدود یک هزار و 500 هیأت مذهبی در سطح استان زنجان ثبت شده است که از این تعداد حدود یک هزار و 200 هیأت فعال هستند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.