به گزارش ایرنا سید بیوک موسوی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای ثبت احوال استان افزود: ثبت وقایع چهارگانه حیاتی و ارائه داده های آماری برای برنامه ریزان اهمیت صد چندانی دارد.
وی اظهار کرد: برای افزایش آمار ازدواج و کاهش شمار طلاق ها همه دستگاه های فرهنگی باید همت و تلاش بیشتری داشته باشند و در برخی اوقات احساس می شود در این بخش کم کاری وجود دارد.
موسوی افزود: درخصوص فرهنگ سازی و ترویج مدارا در بین خانواده ها کمتر سخن گفته شده و حتی خطیبان نیز کمتر به این موضوع پرداخته اند.
وی بیان کرد: درجامعه ای که تمسک به اهل بیت(ع) وجود دارد، باید نحوه زندگی، آداب معاشرت و مهارتهای زندگی افراد تشابهاتی با سیره ائمه اطهار داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان زنجان گفت: بر این اساس دستگاه های فرهنگی استان باید بیش از گذشته معضلات را ریشه یابی کنند و در بحث راه اندازی مراکز مشاوره ای پیشگام باشند چرا که مراکز فعلی پاسخگو نیست.
وی ابراز کرد: این مراکز با ارائه مشاوره های لازم نقش بسیار مهمی در کاهش وقوع ناهنجاری های اجتماعی مانند طلاق دارند و از فروپاشی خانواده جلوگیری می کنند.
موسوی افزود: دستگاه های فرهنگی با قدامات متعددی در دوام و بقای خانواده ها بیشتر فعالیت داشته باشند و دستگاه های با مسئولیت های معنوی وظیفه سنگین تری در جامعه بر عهده دارند و بیش از سایرین همت و تلاش داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان زنجان ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ایام محرم سخنرانان به موضوع خانواده و آسیب های احتمالی آن توجه بیشتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: برای ثبت بهنگام مرگ و میرها در روستاها نیز بخشداری ها همکاری لازم را داشته باشند، چرا که این موضوع اهمیت زیادی دارد.
موسوی، همچنین ابراز کرد: استان زنجان ضعف هایی در به سرانجام رساندن برخی پروژه ها دارد که باید چاره ای اندیشیده شود و معاون عمرانی نیز پیگیر مسائل این بخش هستند.
این مسئول به لزوم اطلاع رسانی بیشتر در ارتباط با فراخوان کارت هوشمند ملی در استان تاکید کرد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.