نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی‌مجلس‌شورای اسلامی گفت: نظام جامع رسانه‌ای به صورت لایحه به دولت تقدیم شده و اگر دولت در چند ماه آتی این لایحه را به مجلس ارسال نکند به صورت طرح اقدام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز (19 مرداد) در اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی توانست به تعبیر رسانه ها بازی را در دنیا بهم بزند.

به گفته وی، ایران به عنوان حرکتی جریان ساز بعد از انقلاب سخنانی زد که امید فراوانی در دنیا به وجود آورد.

پژمان فر با بیان اینکه جریان گفتمانی مخاطبان متعددی به سمت خود متمایل کرده است، گفت: این گفتمان مبنایی دارد که بن بست های پیش روی را از جلوی پای آنان برداشته است.

به گفته وی، با وجود هزینه های بسیار در هشت سال دفاع مقدس، تهدیدات دشمن تبدیل به فرصت شد که همین گفتمان موجب این مساله گردید.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه گفتمان انقلاب برای بسیاری قابل هضم و درک نیست، ولی راه برای برون رفت مسائل بود و توانست راه برون رفت دنیا از معضلات را ارائه کند.

وی تکیه به ظرفیت مردم و شعار ما می توانیم را یک گفتمان ارزشمند خواند و تصریح کرد: جریان انقلاب می تواند توطئه های دشمنان را برهم بزند.

این مقام مسوول با بیان اینکه رسانه ها فضای لازم برای دریافت این پیام ها و انتقال آن به کل جهان را دارند، خاطرنشان کرد: در عرصه رسانه با مشکلاتی از جمله تولید محتوا داریم که جریان های رسانه ای در دنیا کامل مشخص است و شبکه های متعددی با رویکردهای نقطه زنی فعالیت می کنند.

به گفته پژمان فر، بیش از یکصد شبکه فارسی زبان خارج از کشور وجود دارد که به صورت تمام وقت تولید محتوا می کنند که در آن قبح زدایی برخی از روابط نامشروع کاملا عیان است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب، اعتبارات کلانی را برای تولید محتوا بر علیه ارزش های اسلامی و انقلابی اختصاص داده است.

وی به ظرفیت ها و امکانات دشمنان برای تولید محتوا بر علیه انقلاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه نتوانستیم با توجه به ذائقه مخاطبان خود تولید محتوا کنیم.

پژمان فر با بیان اینکه رسانه ها نقش پیام رسانی در انتقال این گفتمان ها را دارند، گفت: به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه، در مجلس شورای اسلامی به دنبال تعریف نظام جامع رسانه ای هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تلاش شد تا نظام جامع رسانه ای به صورت لایحه به دولت تقدیم شد و اگر دولت در چند ماه آتی این لایحه را به مجلس ارسال نکند به صورت طرح اقدام خواهد شد و امید می رود سال آینده این نظام در قالب حمایت و خدمات خبرنگاران ارائه شود.

وی ادامه داد: در دنیای امروز شاهد فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و تاثیرات نامطلوب آن هستیم که می تواند به فرصتی تبدیل شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افغانستان در حال راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است و این شبکه به معنای محدودیت برای مردم نیست از اینرو رسانه ها باید تلاش کنند زمینه راه اندازی این شبکه در ایران را فراهم کنند.

وی به فضاهای ناامنی اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی در شبکه های مجازی اشاره کرد و گفت: در صورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات می توان در مقابل بسیاری از این ناامنی ها ایستاد.

 پژمان فر، با بیان اینکه بسیاری از خدمات مردم در فضاهای مجازی منتشر می شود، اظهار کرد: 27 میلیون نفر عضو شبکه تلگرامی هستند که همین مساله مشکلات بسیاری برای خانواده ها ایجاد کرده است.

وی رسالت خبرنگاران را آگاه سازی اعلام کرد و گفت: خبرنگاران ریزبین هستند و با تولید محتوا جامعه را هدایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.