به گزارش خبرنگار ایرنا مردم فهیم آستارا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در روز جهانی قدس، راهپیمایی دشمن شکن خود را از میدان نماز تا مصلی این شهر برگزار کرده و ندای حمایت از مسلمانان فلسطین و آزادی قدس شریف را سر دادند.
راهپیمایان با در دست داشتن پارچه نوشته هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و هیات من الذله از قیام ملت فلسطین علیه صهیونیست های غاصب حمایت کردند.
در ادامه این راهپیمایی با شکوه، قطعنامه محکومیت جنایات صهیونیست ها و حمایت از مردم مظلوم فلسطین قرائت و آدمک نماد استکبار و پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران راهپیمایی روز قدس در مصلی نماز جمعه این شهرستان در حضور راهپیمایان گفت: روز قدس، نماد استکبارستیزی و انزجار ملت ایران و سایر ملت های آزاده دنیا از زیاده خواهان جهان است و به واسطه روز قدس، شاهد صدور انقلاب به خارج از مرزها هستیم.
ولی داداشی اضافه کرد: صهیونیسم با هدف مسلمان ستیزی شکل گرفت و هدف شوم خود را در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله فلسطین اشغالی پیش می برند.
وی با اشاره به اینکه 90درصد سرزمین فلسطین تحت اشغال رژیم صهیونیستی است، افزود: بنا به فرموده امام خمینی (ره) اسرائیل غده سرطانی است و به زودی با همت آزادی خواهان جهان از صفحه روزگار محو خواهد شد.
داداشی تصریح کرد: امام راحل با عرفان و حکمت، ارزش های اسلامی را تقویت و روز قدس را برای دفاع از مظلومان عالم نامگذاری کرد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت نعمت ولایت، شاهد اتحاد و همدلی بین مردم، مسئولان و سران قوا هستیم و دشمنان از اتحاد ایرانیان می هراسند.
داداشی افزود: اقتدار نظامی کشور ما خواب را از چشمان دشمنان ربوده و ما در روزهای اخیر گوشه ای از اقتدار نظامی سپاه را در سرکوبی داعش در کشور سوریه مشاهده کردیم.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز، همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.