به گزارش ایرنا ، سعید بابایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این دوره از المپیاد طرح ملی دادرس در بیش از هشت هزار مدرسه دوره دبیرستان اول در سطح کشور برگزار شد و دانش آموزان شرکت کننده از طریق ارایه آموزش های لازم با مهارت های هشتگانه این طرح آشنا شدند.
وی اظهار کرد: مرحله مقدماتی، درون مدرسه ای، شهرستانی و استانی پنجمین دوره المپیاد مهارت های امدادی دادرسان جمعیت هلال احمر برگزار شده است و مرحله کشوری نیز با حضور تیم های برتر استان های مختلف ایران در مرداد ماه امسال انجام خواهد شد.
بابایی خاطرنشان کرد: استقبال دانش آموزان برای عضویت و فعالیت در تشکل های دانش آموزی ازجمله تشکل های جمعیت هلال احمر، بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی و سازمان دانش آموزی، بسیار خوب و مناسب است.
وی اظهار امیدواری کرد، امکانات بیشتر و بودجه های مناسب تر به این تشکل ها اختصاص یابد تا بتوان با ایجاد ظرفیت های لازم دانش آموزان بیشتری را جذب این فعالیت ها کرد تا آنان علاوه بر تمرین مسئولیت پذیری، برخی مهارتها و نکات فکری و عقیدتی را فرا بگیرند.
بابایی با بیان اینکه این تشکل ها، فرصت و ظرفیت بسیار خوبی برای دانش آموزان است و جمعیت هلال احمر کشور تلاش دارد تا طرح ملی دادرس را در سطوح مختلف تحصیلی رشد و گسترش دهد، تاکید کرد: آموزش های ارایه شده باعث می شود تا دانش آموزان در مواقع اظطراری ابتدا خود و سپس خانواده و دیگران را نجات دهند.
معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: در ادامه این طرح، طرحهای مختلف دیگری نیز در سطوح منطقه ای، استانی و شهرستانی در تابستان 96 برگزار خواهد شد.
آیین پایانی مرحله استانی پنجمین المپیاد آماده 'طرح دادرس' زنجان شب گذشته در پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمالغرب جمعیت هلال احمر کشور در آزادراه زنجان - قزوین، برگزار شد.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.