ابوالفضل دربانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نظر گرفتن بودجه سه میلیارد و 100 میلیون تومان برای اجرایی کردن پنج طرح در قالب 2 مجتمع آموزشی در مسکن مهر سمنان، یک هنرستان دخترانه و تکمیل طرح پیامبر اعظم(ص) سمنان از طریق بودجه شهرستان و اعتبارات ملی آغاز به کار می‌کند.
دربانی خاطرنشان کرد: 12 مدرسه سمنان در سال تحصیلی 96- 95 در 2 نوبت صبح و عصر مشغول به کار بودند که پیش‌بینی می‌شود با رشد روزافزون دانش آموزان و کمبود فضای آموزشی در شهر سمنان، تعداد مدارس 2 نوبته این شهر تا 16 مدرسه افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه 20 درصد اعتبارات در شهرستان سمنان در سال 96 مربوط به نوسازی مدارس این شهرستان است و بیشترین سهمیه اعتباری در استان سمنان است، گفت: در صورت تخصیص اعتبار درنظر گرفته شده، مقداری از آن برای پرداخت مطالبات به پیمانکاران اختصاص یابد.
دربانی، با اشاره به بهره برداری از سه طرح با رشد بالای 80 درصد تا مهر 96 در شهر سمنان، افزود: طرح‌هایی در مسکن مهر، شهرک روزیه و داخل شهر سمنان طبق برنامه‌ریزی تا آغاز سال تحصیلی 96-97 به بهره برداری می رسد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان یادآور شد: در حال حاضر 771 کلاس درس در شهرستان سمنان وجود دارد که از این تعداد 20 درصد مستحکم، 37 درصد تخریبی و نیازمند بازسازی و 43 درصد نیاز به مقاوم‌سازی دارد.
شهرستان سمنان 35 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی دارد و با مشکل کمبود و نامناسب بودن فضای آموزشی مواجه است.
استان سمنان 118 هزار دانش آموز در بیش از 800 واحد آموزشی دارد.
6103/7344 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.