به گزارش ایرنا، سید کامل تقوی نژاد روز شنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات امور مالیاتی صنوف شهرستان ابهر، اظهار کرد: تمام تلاش سازمان امور مالیاتی کشور تعامل و اعتماد سازی در ارتباط با مردم است و مشکلات مردم را باید مد نظر قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه مردم رکن اصلی و نقطه اتکا در سازمان هستند، افزود: باید قانون را اجرا کنیم که سند اصلی کار ما با مردم است و همچنین اصلاحاتی اساسی در نظام مالیاتی کشور در حال اجرا است.
معاون وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: از جمله اصلاحات در قانون مالیات های کشوری و مالیات بر ارزش افزوده در حال انجام و بررسی در مجلس است که در مرحله آزمایشی اشکالاتی در این قانون مشاهده شد و اقدامات کارشناسی بسیاری با کمک اتحادیه ها، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی بر این قوانین صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: لایحه صندوق مکانیزه فروش نیز در دست مسئولان در مجلس شورای اسلامی است که امید است امسال این لایحه به صورت قانون در آید تا بتوانیم شفافیت بیشتری در امر فروش و شناسایی واحدهای صنفی و تشخیص مالیات حقیقی کشور بدست آوریم.
تقوی نژاد یادآور شد: سال گذشته سازمان امور مالیاتی کار بزرگی انجام داد که آن تکمیل ظرفیت های اطلاعاتی کشور است و این سامانه اطلاعاتی الویت اول کار ما است که نرم افزار و اقدامات زیر بنایی آن در استان ها راه اندازی شده و با کمک نهادهایی که اطلاعات را در اختیار دارند به طور دقیق نحوه گردش اطلاعات کشور در اختیار قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: در برخی موارد مردم معتقدند با وجود رکود بیشتر در بخشی مالیات بیشتری از آن بخش دریافت می شود که برای پیش گیری از این موضوع لازم است اطلاعات دقیق تری در اختیار داشته باشیم که از امسال اطلاعات مورد نیاز از طریق سامانه دقیق تر در اختیار ما قرار می گیرد که در حال حاضر نیز از بسیاری سازمان ها به صورت آنلاین این اطلاعات را دریافت می کنیم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ابراز کرد: با اینکه معتقدیم آنچه دولت و مجلس به عنوان مالیات تصویب کرده باید دریافت شود، برخی اصناف دارای مشکلاتی هستند که باید به آنها توجه بیشتری شود و در زمانی که شخص درآمدی نداشته برای دریافت مالیات او را تحت فشار قرار ندهیم و بر اساس اسناد و مدارک دقیق و دفاتر حسابداری مالیات را تشخیص دهیم.
وی تاکید کرد: مالیات در جهت تعالی مردم باید به حل مشکلات کمک کند و به گونه ای دریافت شود که همه احساس اجرای عدالت داشته باشند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.