به گزارش ایرنا از فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در نشست شورای معاونان گفت: برنده اصلی در شرایط ویژه کنونی منطقه، کسی است که عقلانیت را سرلوحه کار خویش قرار دهد و از اقدامات احساسی و شعارزده بپرهیزد.
وی در خصوص تبیین مفهوم عقلانیت در سیاست خارجی، اظهار داشت: عقلانیت بدین معنی است که درک صحیح و درستی از شرایط منطقه و بین اللمل و رقبا داشته باشیم تا بتوانیم در سخترین شرایط نیز با استناد به داده های کارشناسی، بهترین و منطقی ترین تصمیم ممکن را بگیریم.
جمالی پور افزود: گاه حکومت و دولت ممکن است مجبور به ورود به شرایطی شوند که در حالت عادی برای اجتناب از به وجود آمدن چنین وضعی، بسیار تلاش می کردند، اما اگر همین ورود مبتنی بر منطق و عقلانیت باشد، نتایج مثبت و نیکویی خواهد داشت و همچنین جلوی حرکات احساسی که ممکن است بر وخامت اوضاع بیفزایند، می گیرد.
وی به اوضاع داخلی و به خصوص شرایط اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: ایران دارای ظرفیت های بسیار متنوع و متکثری است که تنها راه فعال کردن این پتانسیل ها به نفع بهبود اوضاع مردم این است که بیش از پیش در به فرآیند اعتماد بخشی میان مردم و حاکمیت کمک کنیم.
جمالی پور ادامه داد: اگر چنین شود، اصلاح مسیر و ساختار اقتصادی کشور با سهولت و سرعت بیشتری رخ خواهد داد.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.