سیدرضا موسوی مشکینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مرد روستایی که از اهالی روستای علی آباد از توابع بخش زنجانرود است به هنگام ساخت و ساز متوجه رفت آمدهای مستمر یک بهله جغد به شکاف تخته سنگ ها شده و از سر کنجکاوی محل را به دقت بررسی و با مشاهده 6 جوجه جغد، پی به این راز می برد.
وی، اظهار کرد: این دوستدار طبیعت و حیات وحش، چند صباحی کار را تعطیل می کند تا مادر، جوجه ها را به منظور بزرگ شدن تغذیه کند و در این فرصت، لانه دیگری به همان شکل اولیه در نقطه ای امن و نزدیک به محل قبلی، درست کرده و جوجه ها را به لانه جدید منتقل می کند.
موسوی مشکینی افزود: از آن زمان تا به امروز قریب 12 روز سپری شده است و هم اکنون حال این 6 جوجه که کمی بزرگتر نیز شده اند خوب و مناسب است و سرزنده و سالم بودن آنها نشان می دهد که مهر و محبت این جغد مادر نسبت به جوجه ها با جابجایی لانه، رنگ نباخته است.
وی افزود: به پاس این اقدام بسیار ارزشمند در آینده نزدیک در یکی از برنامه های زیست محیطی از 'قربان باقری' به خاطر این رفتار مهربانانه تقدیر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شاه بوف (Bubo bubo) پرنده ای از خانواده جغد، بزرگ ترین نوع جغد و دو برابر جغد گوش دراز است، حدود 66 تا 70 سانتیمتر طول دارد و دارای گوش پرهای مشخص، سینه ای زرد مایل به قهوه ای بارگه های پهن، چشم های درشت نارنجی رنگ، سطح پشتی زرد مایل به قهوه ای با لکه های قهوه ای پررنگ است.
این پرنده، صبح زود و هنگام غروب به شکار می پردازد و در شکاف سنگ ها و درخت ها یا روی شاخه های درخت در محلی نزدیک به تنه درخت قائم نشسته و در ارتفاعات و نقاط صخره ای و بیشتر در آشیانه متروک پرندگان شکاری زاد و ولد می کند.
6084/6085
خبرنگارک پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.