محمدرضا طهماسبی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران استان افزود: هم اکنون یک هزارو 650 بیمار کلیوی تحت پوشش این انجمن قرار دارند که تعدادی از آنها با کمک خیران از چرخه دیالیزی خارج شده و به زندگی خود ادامه می دهند.
وی یادآوری کرد: این انجمن به لحاظ ارائه برنامه های آموزشی، پیشگیری و در زمینه پیوند کلیه به موفق ترین انجمن در سطح کشور تبدیل شده است و تلاش می کند این روند تداوم داشته باشد.
طهماسبی افزود: اسفند سال گذشته بخش دیالیز خیری ساختمان جدید بیماران کلیوی شهر زنجان توسط یک خیر زنجانی مقیم پایتخت درزمینی به مساحت 800 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال احداث و افتتاح شد که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته بیماران آن از تیر امسال پذیرش خواهند شد.
وی بیان کرد: این انجمن تلاش دارد با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته خریداری شده در بخش دیالیزی ساختمان جدید بیماران کلیوی، خدمات مطلوبی به بیماران تحت پوشش خود ارائه و علاوه بر آن تمامی خدمات درمانی، حمایتی، ورزشی، آموزشی و پیشگیری را نیز انجام دهد.
مدیر انجمن بیماری های کلیوی استان زنجان ادامه داد: هدف این انجمن کاهش بیماران کلیوی است و در مرحله بعدی اگر کسی بیمار شد، خدمات با بهترین کیفیت ارائه شود.
وی ابراز کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته پس از ماه رمضان برای بیماران کلیوی ورزش صبحگاهی دایر خواهد شد که این کار با هدف پویایی و فعالیت روز افزون این قشر انجام می گیرد.
طهماسبی خاطرنشان کرد: این انجمن برای رفاه خاطر بیماران کمیته بیماران را با هدف بررسی نیازهای این قشر در انجمن تشکیل داده که موارد به دقت پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا، 360 بیمار دیالیزی استان در 2 مرکز شهر زنجان و 6 مرکز دیگر در شهرستان های این استان تحت درمان قرار دارند و با این اقدامات، بیماران در مقایسه با گذشته دسترسی بهتری به خدمات مورد نیاز خود دارند.
ساختمان جدید انجمن بیماری های کلیوی این استان در پنج طبقه و با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال در سال 91 آغاز و در سال 93 بخش های آموزشی و اداری آن افتتاح شد که بخش های دیگر نیز به مرور زمان به بهره برداری خواهد رسید.
انجمن بیماران کلیوی استان زنجان از سال 63 با پوشش پنج بیمار دیالیزی فعالیت خود را آغاز کرد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.