محمد حمزه پور، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: قرار است این فدراسیون حمایت های لازم در خصوص تجهیز این پایگاه استعدادیابی را انجام دهد.
وی اظهارکرد: ورزش قایقرانی استان زنجان برغم اینکه از وجود رودخانه و سدهای زیاد برخوردار نیست اما با این وجود بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی فدراسیون این رشته ورزشی، رتبه پنجم کشور را از آن خود کرده است.
حمزه پور با بیان اینکه ورزشکاران قایقران برتر زنجان همواره در مسابقات برون مرزی با نشان دادن شایستگی ها و کسب نشان های مختلف فخرآفرین بوده اند افزود: قایقرانی رشته المپیکی است و می توان در این رقابتها و بازی های آسیایی برای کشور و زنجان افتخار کسب کرد و توانمندی های خود را به رخ کشید.
وی ادامه داد: مهسا جاور از قایقرانان توانمند و شایسته استان زنجان نخستین بانوی راه یافته به المپیک در تاریخ ورزش زنجان بود و توانست در المپیک 2016 ریو در رشته رویینگ صاحب نقره شود که این مایه فخر و مباهات است.
حمزه پور با بیان اینکه زنجان در رشته قایقرانی نشانهای زیادی را کسب کرده است افزود: در زمان حاضر نیز 12 نفر از قایقرانان زنجان در اردوهای تیم ملی قایقرانی هستند که 11 نفر آنان در اردوی رویینگ و 1 نفر نیز در رشته کایاک به سر می برند.
وی تصریح کرد: ورزش قایقرانی این استان در بخش مردان و زنان از وجود مربیان توانمند و مجربی برخوردار است و این بستر را برای تربیت ورزشکاران شاخص فراهم کرده است و در حال حاضر نیز تلاش می شود در بازی های آسیایی پیش رو 10 نفر از قایقرانان زنجانی در ترکیب تیم ملی قرار گیرند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: این رشته ورزشی در زنجان به صورت سریع رشد کرد و تاکنون نیز ورزشکاران شایسته و فخرآفرینی را تربیت کرده است.
علی جوان افزود: ورزش قایقرانی در واقع تلفیقی از طبیعت و تکنولوژی می باشد و این رشته جذاب و آرام بخش جوانان زیادی را به سمت خود جلب و جذب کرده است.
وی اظهار کرد: این رشته ورزشی زنجان نیازمند حمایت های بیشتر از سوی فدراسیون است تا بیش از پیش در این استان رونق بگیرد و این داره کل نیز در جهت توسعه این رشته در سطح استان تلاش جدی دارد.
جوان از وجود امکانات خوب در سدهای زنجان خبر داد و با بیان اینکه قایقرانی مسیر خود در در این استان پیدا کرده است تصریح کرد: این سدها محل مناسبی برای برپایی اردوهای تیم ملی رشته های مختلف قایقرانی است و انتظار می رود فدراسیون با برپایی این اردوها در زنجان موافقت کند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.