مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت:جشنواره قرانی، فرهنگی و هنری رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم امروز پنج شنبه (11خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره و اجرای برنامه های مختلف درماه مبارک رمضان در زنجان، گفت: چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان برگزار می شود.

مقدم با بیان اینکه نمایشگاه کتاب باید با هماهنگی موسسات دارای نقش موثر در این زمینه از طرف تهران برگزار شود، تصریح کرد: سال گذشته نزدیک یک میلیارد تومان میزان فروش کتاب در استان زنجان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهریور ماه سالجاری، گفت: شاهد استقبال مطلوب مردم زنجان از نمایشگاه کتاب در استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، برگزاری نمایشگاه های عمومی کتاب را مهم ارزیابی کرد و گفت: در استان زنجان فاقد فضای نمایشگاهی برای بالای 80 غرفه نمایشگاه های موضوعی هستیم.

مقدم ، با اشاره به برگزاری اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در هفته عفاف و حجاب دراستان ، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ها و نمایشگاه ها حفظ و احیاء فرهنگ بومی محلی است.

این مسئول فرهنگی در استان زنجان، اضافه کرد: جشنواره و نمایشگاه مطبوعات استان امسال هم برگزار می شود که اختتامیه در روز خبرنگار برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه 22 مجموعه از اعتبارات فرهنگی استان استفاده می کنند، گفت: در سال جاری اعتبار فرهنگی استان بالاتر از سال قبل است.

وی اعتبارات سال گذشته فرهنگی استان را بالغ بر 22 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار بین شهرستانهای استان توزیع می شود.

مقدم، همچنین در پایان با بیان اینکه در سالجاری بر اساس شاخص های استانی و شهرستانی جمعیت و تعداد انجمن ها و غیره اختصاص می دهیم، افزود: پنجاه درصد از اعتبارت فرهنگی شامل حال شهرستانهای استان خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.