به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست گفت: شورای فرهنگ عمومی استان با در نشست های آینده با حضور مدیران خانواده اداره کل فرهنگ و ارشاد در کمیته های تخصصی و راهبردی برگزار می شود.
محمدرضا سوقندی افزود: نتیجه نشست های خانواده های بزرگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به همگرایی و افزایش وحدت در بین این دستگاه های اجرایی منجر شود.
وی اظهار داشت : دستگاه های اجرایی که به خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق دارند، با شرکت در این جلسه های هماهنگی ، سایر مدیران این خانواده را از مشکلات خود آگاه کنند.
سوقندی خاطرنشان کرد : دستگاه های اجرایی وابسته به این اداره کل استان مکمل همدیگر هستند و در برگزاری باشکوه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در استان، این نهادها باید همکاری های همه جانبه داشته باشند.
وی ادامه داد : در شهرستان های مختلف استان سمنان باید دستگاه های اجرایی وابسته به خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست های مشورتی برگزار کنند و با تشکیل کمیته های ویژه مهم ترین برنامه های فرهنگی مشترک خود را به مرکز استان اطلاع رسانی کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان هم گفت : نشست های خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان سمنان باید به صورت مستمر و به منظور پیگیری مهم ترین دغدغه های این نهاد اجرایی برگزار شود.
نورعلی غلامحسین سماکوش افزود : تهیه برنامه جامع به منظور پیگیری مطالبات دستگاه های اجرایی وابسته به خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش همکاری با سایر نهادهای دولتی به منظور افزایش برنامه های فرهنگی و اجتماعی می تواند ارزشمند باشد.
وی تصریح کرد : جلسه مسئولان روابط عمومی ها های وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاثیرگذاری و ارایه نظرهای راهبردی در نشست های شورای فرهنگ عمومی از دیگر برنامه های اساسی است که می تواند در افزایش وحدت دستگاه اجرایی این خانواده مهم فرهنگی مؤثر باشد.
سماکوش اظهار داشت: باید برای اجرای مصوبات نشست های فرهنگی خانواده اداره کل فرهنگ وارشاد عزمی همگانی اتخاذ شود و از نظر شکلی و محتوایی این دیدگاه های تجمیع و عملیاتی شود.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان خاطرنشان کرد: 230 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان فعال هستند که از این تعداد 12 کانون به صورت تخصصی اداره می شود.
حجت الاسلام محمدرضا حدادیان تصریح کرد : 88 کانون فرهنگی و هنری استان سمنان در مناطق روستایی فعال است که می تواند در افزایش اعتقادات دینی و افزایش آگاهی مردم تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات در این نهاد فرهنگی و اسلامی ، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد استان با کمک خیرین اجرا می شود.
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: باید تبلیغات خوب و موثر برای استقبال مردم استان برای تشرف به حج تمتع از سوی خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی شود.
خلیل دل پاگ گفت : ظرفیت حضور سمنانی ها برای تشرف به حج تمتع در سال جاری 2هزار و 500 نفر اعلام شده که از طریق 12 کاروان انجام می شود.
وی اضافه کرد: تریبون های نماز جمعه و سایر نهاد ها باید برای تشویق مردم به حضور در حج تمتع امسال اقدام کنند و بسیاری از جوسازی ها برای استقبال نکردن مردم از این سفر پرفضیلت با فرهنگ سازی ها ریشه کن می شود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان با تاکید بر ضرورت هم افزایی بیشتر ادارات کل خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اطلاع رسانی هدفمند در این مجموعه فرهنگی، گفت : روش کنونی اطلاع رسانی نهادهای فرهنگی خانواده ارشاد نیازمند بازنگری از سوی مدیران آن مجموعه است.
جانعلی فتحی افزود : خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک رسانه ملی دارای ظرفیتی است که همه ادارات کل به ویژه خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان می توانند از این ظرفیت برای رفع مشکلات فرارو و تحقق اهداف و پیشبرد امور بهره ببرند.
وی تاکید کرد : نهادهای خانواده های ارشاد در شرایط کنونی باید به سمت تولید اطلاعات بروند و خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان آمادگی دارد تا با برگزاری نشست های تخصصی، میزگردهای سازنده مربوط برای تبیین اهداف ورفع مشکلات حوزه های فرهنگی استان به ویژه خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی قدم های جدی بردارد.
ادارت کل حج و زیارت استان ، اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، اداره کل اوقات و امور خیریه استان و دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خانواده بزرگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان را تشکیل می دهند.
7339/6026 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.