مهدی علی نژاد روز یکشنبه در مجمع انتخابات هیات ووشو استان زنجان افزود: ورزش ووشو ایران از جایگاه جهانی بسیار خوبی برخوردار است و ووشو کشور می تواند به ارتقای جایگاه ورزش ایران کمک کند.
وی با بیان اینکه ووشو آینده ای درخشان در سطح جهان دارد اظهارکرد: ورزش ووشو ایران، همچنان بالنده و پویا در مسیر رشد، توسعه و شکوفایی گام برمی دارد و باید از تمام ظرفیتها و پتانسیل های استان ها در پیشبرد اهداف و برنامه ها استفاده بهتر و بیشتری شود.
علی نژاد، حضور ووشو ایران در بازی های کشورهای اسلامی در جهان پرتلاطم کنونی را مهم خواند و افزود: تلاش می شود با بهترین ها در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا (اندونزی) شرکت کنیم و به حتم برترین های مسابقات قهرمان کشوری، سهمیه حضور در این رقابت های آسیایی را کسب خواهند کرد.
رئیس فدراسیون ووشو ایران، مسابقات ووشو جوانان آسیا در کره جنوبی و رقابتهای جهانی کونگ فو را ازجمله پیکارهای مهم پیش رو دانست و گفت: در مسابقات جوانان آسیا، 2 داور زن در بخش ساندا و تالو در قالب تیم ووشو ایران اعزام خواهند شد.
علی نژاد با بیان اینکه فدراسیون این آمادگی را دارد که میزبانی مسابقات قهرمان کشور را به زنجان واگذار کند افزود: استان ها برای حضور در این رقابت ها و بازی های آسیایی جاکارتا قریب هشت ماه فرصت دارند و انتظار می رود از فرصت های پیش رو نهایت استفاده را بکنند تا با حضور توانمند خود در این رقابت های کشوری، برای بازی های جاکارتا کسب سهمیه کنند.
وی زنجان را یکی از پایگاه های اصلی ورزش ووشو ایران دانست و اظهار کرد: ووشو زنجان از وجود مربیان و ووشوکاران بسیار قدر و توانمندی برخوردار است اما در بخش بانوان با ضعف و کاستی هایی مواجه است که هیات باید به این بخش نیز توجه جدی تری داشته باشد.
علی نژاد یادآور شد: کسب نخستین مدال طلای تاریخ ووشوی بانوان استان در وزن منفی ۵۲ کیلوگرم ساندا توسط مهناز مقدم نشان می دهد که ووشو بانوان زنجان ظرفیت و پتانسیل خوبی دارد و نیازمند تلاش و برنامه ریزی بیشتر است.
وی افزود: امروز رقابت در عرصه ووشو سخت تر شده است و استان ها برای کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات، رقیب جدی همدیگر شده اند.
رئیس فدراسیون ووشو ایران گفت: در بودجه برنامه ششم توسعه، اعتبارات خوبی برای ورزش کشور پیش بینی شده است و علاوه بر این موضوع یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به ورزش استان ها نیز در قوانین دائمی بودجه کشور، مجدد احیا شده است و باید از این ظرفیت های اعتباری نهایت استفاده را در رشد و شکوفایی ورزش داشت.
به گزارش ایرنا در مجمع انتخابات هیات ووشو استان زنجان که امروز /یکشنبه/ با حضور 'مهدی علی نژاد' رئیس فدراسیون این رشته ورزشی ایران و 'علی جوان' مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، رامین موحدنیا با 15 رای اعضای مجمع، برای چهارمین دوره متوالی در سمت خود ابقا شود.
غفار امانی یکی دیگر از نامزدها نیز قبل از آغاز رای گیری به نفع موحدنیا کنار رفت و عباس کرامتی، دیگر نامزد این سمت نیز از مجموع 18 رای، توانست سه رای را به خود اختصاص دهد.
597/6085
خبرنگارک پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.