اصغر پرتوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: صدا و سیما، نمازهای جمعه، دولت و مجلس شورای اسلامی از جمله این تریبون ها بشمار می روند و در قانون وظیفه آنان در اطلاع رسانی به مردم مشخص شده است.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار کرد: واژه عمومی وقتی به هر کلمه ای اضافه می شود، مفهوم مشخصی را به ذهن متبادر می سازد، در این حوزه نیز باید صاحبان تریبون ها عمومیت و اعتبار آن را حفظ کنند.
پرتوی با اشاره به اینکه اگر تریبونی در عمل عمومی نباشد، مردم به مرور متوجه عمومی نبودن آن خواهند شد، تصریح کرد: این تریبون ها همواره باید صدای کل جناح های سیاسی کشور باشند، نه اینکه در تصاحب جناح خاصی قرار گیرد.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه صدا و سیما حق هیچ گونه تبلیغ برای یک جناح سیاسی را ندارد، گفت: رسانه ملی باید به گونه ای عمل کند تا مبدل به یک دانشگاه تعلیم و تربیت وسیع در سطح جامعه شود.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ابراز کرد: این نهاد ملی باید از ظرفیت تمام افراد و احزابی که پایگاه اجتماعی قابل توجهی برخوردار هستند، استفاده کرده و نباید رفتار انحصارطلبانه ای داشته باشد.
پرتوی خاطرنشان کرد: اگر از یک تریبون عمومی در زمان انتخابات و بعد از آن به نفع گروه خاصی استفاده شود، مردم برای اطلاع از کلیات موضوع به رسانه و تریبون های رقیب نیز مراجعه می کنند.
وی با اشاره به تحلیل گر بودن مردم، خاطرنشان کرد: روی آوردن مردم به شبکه های اجتماعی یکی از همین دلایل بشمار می رود و این اتفاق تا زمانی که موضع گیری ها در یک مسئله جامع نباشد، روی خواهد داد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار کرد: انتظار مردم، نخبگان، قشرهای مختلف، از همه صاحبان تریبون های عمومی این است که عدالت را رعایت کرده و بی طرفانه به ابراز مسائل مختلف بپردازند، تا تشنگی مردم در شنیدن یک خبر یا موضوع خاص برطرف شود و نیازی به دریافت اطلاعات از دیگر رسانه های نا مطمئن نباشد.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.