محمدرضا صائینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار میانگین برنامه پزشک خانواده روستایی قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت سه میلیون و 534 هزار تومان بود که این رقم بعد از اجرای طرح به 48 میلیارد و 946 میلیون تومان افزایش یافت.
وی، از 2 و نیم برابر شدن تعداد اقلام دارویی در داروخانه های مراکز روستایی در سطح استان زنجان خبرداد و یادآورشد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 270 قلم دارو در این مراکز بود که بعد از اجرای این طرح در دولت تدبیر و امید به 436 قلم رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تعداد آزمایشگاه ها و مراکز نمونه گیری فعال در روستاهای این استان نیز بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم 2.25 درصد افزایش یافت.
صائینی افزود: بعد از اجرای این طرح آزمایشگاه ها و مراکز نمونه گیری به 92 مرکز رسید که قبل از آن 41 مورد بود.
وی، به تحول سلامت در برنامه پزشک خانواده روستایی در سطح استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این حوزه اعتبار مکمل های خرید دارویی از 141 میلیون تومان به یک میلیارد و 911 میلیون تومان رسید.
به گفته، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، اعتبار خرید دارو در برنامه پزشک خانواده روستایی 72/7 برابر شده است که این اعتبار از 848 میلیون تومان به 6 میلیارد و 451 میلیون تومان در دولت یازدهم رسید.
صائینی به تحول سلامت در مناطق شهری و روستایی استان زنجان اشاره کرد و افزود: تعداد نیروهای انسانی ارائه دهنده خدمات بهداشتی در سطح این استان در دولت تدبیر و امید بیش از 2 برابر افزایش یافت.
وی اظهارکرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت این نیروها 236 نفر بودند که بعد از اجرای این طرح به 583 نفر رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت هیچ مراقب سلامتی در برنامه مراقبت های بهداشتی اولیه در مناطق شهری و حاشیه نشین وجود نداشت، گفت: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم 246 مراقب سلامت فعال و ارائه خدمات به افراد میانسال 20 برابر شد.
وی ادامه داد: در حوزه برنامه مراقبت های بهداشتی اولیه در سطح استان زنجان، جامعه هدف در این گروه سنی چهار هزار و 661 نفر بود که بعد از اجرای طرح تحول سلامت این رقم در دولت یازدهم به 92 هزار و 352 نفر رسید.
صائینی خاطرنشان کرد: به منظور مراقبت های بهداشتی اولیه در مناطق شهری و حاشیه نشین بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان زنجان 20 میلیارد تومان اعتبار میانگین برنامه تحول شهری شد که قبل از اجرای این طرح هیچ اعتباری برای این برنامه تخصیص نیافته بود.
وی ادامه داد: 27 کارشناس روان و 14 کارشناس تغذیه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت با هدف مراقبت های بهداشتی اولیه در مناطق شهری و حاشیه نشین با دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان قرارداد دارند که قبل از اجرای این طرح قرارداد همکاری با این کارشناسان وجود نداشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تعداد مراکز جامع سلامت راه اندازی شده در دولت یازدهم در حاشیه شهرها و شهرها را 32 مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت را 62 مورد با جذب 583 نیرو بیان کرد و افزود: قبل از طرح تحول سلامت این مراکز سلامت در حاشیه شهرها صفر بود.
صائینی، از تشکیل 100 درصدی پرونده الکترونیک سلامت برای جمعیت روستا و حاشیه نشین خبرداد و اظهار کرد: از ابتدای سال 95 تاکنون 11 میلیون و 495هزار و 643 نفر از خدمات نوین سلامت در سطح استان زنجان بهره مند شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ارائه خدمات پزشک خانواده روستایی 32 پزشک جدید در سطح استان زنجان جذب شده است که این تعداد قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 84 بود هم اکنون آمار پزشکان خانواده روستایی به 116 نفر در دولت یازدهم رسیده است.
وی اظهارکرد: در استان زنجان 226 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت در مناطق شهری و روستایی زیر 20 هزار نفر در دست ساخت قرار دارد که از این تعداد 36 پروژه به بهره برداری رسیده، 100 پروژه دیگر تا پایان خرداد به بهره برداری می رسد و پروژه های باقی مانده نیز بر اساس زمانبندی انجام شده به پایان می رسد.
صائینی افزود: این پروژه ها طی تفاهم نامه ای بین وزیر بهداشت و درمان، استاندار زنجان و دانشگاه علوم پزشکی با بیش از 810 میلیارد ریال در دست احداث است.
7325/6085
خبرنگار:حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.