به گزارش ایرنا، محمدرضا انصاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به جرات می توان گفت طلایی ترین آموزش های فنی و حرفه ای در طول یک و نیم سال گذشته در کل کشور اتفاق افتاده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای زنجان خاطرنشان کرد: رسانه ها در بسترسازی و آگاه سازی مردم به ویژه جوانان از اهمیت مهارت آموزی نقش موثری دارند و تکمیل کننده دولت هستند.
انصاری با بیان اینکه توانمندسازی نیروهای کار، یکی از اهداف ترسیم شده در سازمان مرکزی است، گفت: برنامه ریزی ها در راستای مهارت افزایی و مهارت آموزی است.
وی اظهار کرد: این اداره کل، آموزش مهارت های فنی را در بخش دولتی و غیر دولتی، ندامتگاه، پادگان ها، روستاها، مناطق محروم، جوار دانشگاه، جوار کارخانه، داخل بنگاه های اقتصادی و اصناف پیگیری و اجرا می کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای زنجان با اشاره به اهمیت نگاه توسعه بینانه به حوزه فناوری اطلاعات در سطح استان، تصریح کرد: برای توسعه قطب فناوری اطلاعات و برق الکترونیک در استان، مرکز مهارت های پیشرفته شهید شهریاری ایجاد و به طور کامل تجهیز شده است.
انصاری با اشاره به ضرورت جلوگیری از موازی کاری در اموری که با هدف مشترک در دستگاه های اجرایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا با ایجاد پنجره واحد و رایزنی با اداره هایی که در اهداف توسعه فناوری اطلاعات و برق الکترونیک مشترک بودیم، رشته های مکاترونیک و آکواترونیک راه اندازی شد.
وی گفت: مهارت آموزان طی سال گذشته در مراکز فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد استان پنج میلیون و 500 هزار نفر ساعت مهارت فنی آموختند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به راه اندازی سه رشته مهم در استان، گفت: با توجه به ضرورت و نیاز استان رشته های مکانیک صنایع، برق صنعتی و جوشکاری راه اندازی شد و در حال ثبت نام از متقاضیان هستیم.
انصاری اظهار کرد: میزان آموزش های انجام گرفته در استان طی دولت یازدهم 18 میلیون نفر ساعت در بخش دولتی و 6 میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 135 آموزشگاه آزاد در سطح استان زنجان در هر 2 حوزه برادران و خواهران در 44 رشته فعالیت می کند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.