به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان اظهار کرد: مجریان متعهد و ملزم به توجه به سلامت انتخابات بر مبنای قانون انتخابات هستند.
وی افزود: به مردم تضمین می دهیم امانت دار آرای آنها هستیم و اجازه تخلف حتی یک رای هم را نخواهیم داد بنابراین همه توان و تلاش خود را بکار می گیریم تا بستر برای مشارکت گسترده مردم فراهم شود.
کلانتری تاکید کرد: باید فضا را مهیا کنیم تا مشارکت در انتخابات پیش رو (جمعه 29 اردیبهشت) حداکثری باشد و همه اقشار جامعه با احساس شور و نشاط و امید به آینده در این فرآیند سیاسی مهم و تعیین سرنوشت خویش مشارکت کنند.
وی یادآور شد: مجریان باید با صحه صدر، صبر و بردباری در انجام وظایف محوله همه تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات بکار گیرند و به رای و خواست مردم احترام بگذارند.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: سامانه بیتاک برای تبلیغات قانونمند کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده تا از این ظرفیت قانونی برای انجام امور تربلیغاتی خود براساس قانون استفاده کنند.
کلانتری با بیان اینکه هر گونه حفاری در سطح شهرها تا بعد از انتخابات ممنوع است، از دستگاه های خدمات رسان خواست فقط در صورت لزوم و موارد ضروری اقدام به حفاری در شهرها کنند.
وی از برگزاری مانور قطع برق در همه فرمانداری های 10 گانه استان ایلام قبل از انتخابات به منظور تعیین میزان آمادگی این دستگاه ها خبر داد و افزود: پیش بینی های لازم در بخش های نرم و سخت افزاری و امکانات در استان صورت گرفته است.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 740 شعبه اخذ رای ثابت و سیار پیش بینی شده در مناطق مختلف این استان برگزار می شود.
با همت فرمانداران، بخشداران، هیات های اجرای و نظارت آمادگی داریم انتخابات را در 740 شعبه در نظر گرفته شده در مناطق مختلف این استان به خوبی برگزار کنیم.
حسین کلانتری اضافه کرد: از نظر پوشش مخابراتی هم اکنون 99 درصد نقاط تعیین شده زیر پوشش هستند و در فرصت باقی مانده با همراهی شرکت ارتباطات زیرساخت و فناوری اطلاعات با پوشش 100 درصدی به استقبال انتخابات 29 اردیبهشت ماه خواهیم رفت.
وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات شورای شهر ایلام به صورت الکترونیکی برگزار می شود، گروه هایی در سطح شهر به منظور آشنا کردن مردم با اینگونه رای دهی مستقر شده و آموزش های لازم را در اختیار مردم قرار می دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام تامین امنیت و سلامت انتخابات را اولویت اصلی مجریان و برگزار کنندگان انتخابات دانست و تاکید کرد: با همراهی عوامل انتظامی و اطلاعاتی امنیت فرایند انتخابات را بطور کامل برقرار می کنیم تا مردم با فراغ بال و آسودگی خاطر نسبت پای صندوق ها حاضر شده و به انتخاب افراد مورد نظر خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام با 580 هزار نفر جمعیت و بیش از 400 هزار نفر واجد شرایط رای دادن برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
سه هزار و 77 نفر برای کسب کرسی نمایندگی مردم در انتخابات شوراهای پنجم شهر و روستا در این استان ثبت نام کرده بودند که پس از رسیدگی هیات های اجرایی و نظارت در نهایت صلاحیت 2 هزار و 950 نفر تایید شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.