به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی عصر شنبه در جلسه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان با بیان اینکه انتخابات تمام مکانیزه در 6 شهر البرز به صورت پایلوت در البرز برگزار می شود، افزود: برای این امر آموزش های کارگاهی پیش بینی و اجرایی شده است.
وی با اشاره به لزوم دقت نظر در خصوص ارائه گزارش های رای گیری در انتخابات ادامه داد: باید در رابطه با اعمال فرآیندها در انتخابات تمام مکانیزه، حساسیت ویژه ای وجود داشته باشد چراکه کوتاهی در این خصوص قابل جبران نیست.
حقیقی گفت: امسال اولین دوره ای است که انتخابات به صورت رسمی تمام مکانیزه برگزار می شود، بنابراین نتیجه نهایی این امر برای کشور و روند انتخابات در سال های آتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه رای گیری در انتخابات شامل 25 فرآیند است افزود: تحقق برگزاری مرحله بیست و پنجم انتخابات به صورت مکانیزه بسیار حائز اهمیت است و این فرآیند در انتخابات شوراهای 6 شهر استان به صورت الکترونیکی طی خواهد شد.
معاون استاندار البرز اضافه کرد: با برگزاری انتخابات مکانیزه درصدد اثبات این روند برای آینده هستیم بنابراین کیفیت و نتیجه امر شرایط انتخابات در آینده را رقم می زند.
وی با اشاره به ضرورت تامین نیروی آموزش دیده برای صندوق های مکانیزه رای گفت: در این رابطه باید به اندازه کافی نیروی کاردان و متخصص در استان وجود داشته باشد تا در زمان لزوم مورد بهره برداری قرار گیرد.
حقیقی افزود: در بحث آموزش باید اهتمام ویژه ای باشد که فرد با فراگیری کامل از کارگاه خارج شود همچنین آموزش ها باید کاربردی و جدی دنبال شود.
وی با بیان اینکه نمایندگان فرماندار باید آموزش دیده و اشراف کامل بر روی رای گیری مکانیزه داشته باشند خاطرنشان کرد: مردم و اعضای شعبه باید به طور کامل توجیه شده و از طروق مختلف آموزش ببینند تا با این فرآیند آشنا شوند.
این مسئول گفت: تاکنون در استان البرز طبق برنامه بخوبی عمل شده بنابراین نباید با سهل انگاری تلاش های صورت گرفته را تحت تاثیر قرار داد.
وی با اشاره به اینکه در 6 شهر استان البرز از فردا به صورت نمادین انتخابات مکانیزه برگزار می شود افزود: این روند را از نزدیک بازدید و نظارت خواهم کرد تا نقاط ضعف و قوت احصا شده و تدابیر لازم اندیشیده شود.
حقیقی با تاکید بر اینکه پوشش مخابرات در تمامی نقاط استان باید بررسی و مشکلات برطرف شود اضافه کرد: اداره برق استان نیز باید از هم اکنون درصدد رفع موانع احتمالی برای تامین برق شعب باشد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.