فرشید فلاح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بند هشت ماده 62 و بند هشت ماده 63 دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی پنجمین دورۀ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و براساس فصل پنج قانون برگزاری انتخابات، درج هر نوع آگهی بر روی علایم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان‌ها، مدارس، مؤسسات آموزشی، تأسیسات دولتی مثل تیرهای برق، صندوق پست و باجه‌های تلفن ممنوع است.
وی تصریح کرد: تخلفات نامزدهای انتخابات شورا که در تبلیغات انتخاباتی تخلف کرده‌اند، مستندسازی شده و برای آنها پرونده تشکیل می‌شود.
دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان گفت: در این زمینه مستندسازی از امروز شروع شده و در حال تشکیل پرونده برای مرتکبان این نوع تخلف هستیم که علاوه بر اینکه این تخلف در هیأت نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد، به دستگاه قضایی نیز ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: در صورت تشکیل پرونده برای این افراد، حتی اگر انتخاب و عضو شورا شوند، پرونده پیگیری خواهد شد و عواقب آن از جمله سابقۀ تخلف انتخاباتی در سوابق نامزدها باقی خواهد ماند.
فلاح تاکید کرد: مردم نیز به افرادی که بی‌‌ضابطه تبلیغ و چهرۀ شهر را نازیبا می‌کنند، به چشم متخلف نگاه کنند و وقتی این افراد همین ابتدا حرمت شهر و شهروندان را رعایت نمی‌کنند، چگونه می‌خواهند در آینده به شهر و مردم خدمت کنند.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی ستادهای انتخاباتی بدون هماهنگی با نامزد انتخابات چنین اقدامی کرده باشند گفت: قطعا وقتی نامزد انتخاباتی متوجه چنین تخلفی از سوی ستاد خود شود، باید به ستادش دستور دهد تا نسبت به پاکسازی آگهی‌ها اقدام کنند.
وی با بیان این‌که هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها نیز باید نسبت به مستندسازی و تشکیل پرونده برای نامزدهای متخلف اقدام کنند گفت: مردم در صورت مشاهدۀ چنین تخلفی، تخلف را مستند کرده و به هیأت‌های نظارت مستقر در فرمانداری‌ها ارایه دهند.
تبلیغات بیش از 16 هزار نامزد نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان از روز پنجشنبه بیست و یکم اردیبهشت آغاز شد و تا هفت روز ادامه دارد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.