به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در هفتادمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه یکم ویژه شهرستان منوجان افزود: استان کرمان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حالی در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بر می دارد که کار تحقق اقتصاد مقاومتی را از سال های قبل آغاز کرد.
'کرمان در سفر اردیبهشت سال گذشته رئیس جمهوری به این استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی و سپس با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.'
'تاکنون 21 شرکت و موسسه توانمند اقتصادی مدیریت توسعه را در این مناطق هشتگانه که هر کدام تعدادی از شهرستان های استان را شامل می شود، برعهده گرفته اند.'
استاندار کرمان گفت: در راستای واگذاری توسعه به بخش خصوصی و غیر دولتی، تاکیدی بر کارهای اجباری نداریم و براساس مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ و علاقه مندی آنها، درصدد فراهم کردن زمینه توسعه مناطق مختلف هستیم.
وی به تدوین سند توسعه ورزش استان اشاره و بیان کرد: برش های شهرستانی این سند می تواند با همکاری معین های اقتصادی و بخش دولتی اجرایی شود.
وی افزود: مدیریت توسعه را در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و غیره به معین های اقتصادی واگذار کرده ایم.
رزم حسینی در ادامه سخنان، مردم خوب و امنیت منوجان را از ظرفیت های این شهرستان برشمرد و گفت: این موارد ظرفیت بالایی است و با استفاده از این ظرفیت ها، به آسانی می توان مدیریت توسعه را در این منطقه محقق کرد.
استاندار کرمان بیان کرد: معین اقتصادی منوجان کار خود را به خوبی آغاز کرده است و جای تقدیر دارد.
وی افزود: منوجان برای ایجاد نیروگاه های برق ظرفیت های بسیار خوبی دارد و معین اقتصادی منطقه باید به این حوزه توجه لازم را داشته باشد.

** پیشرفت 78 درصدی طرح های اقتصاد مقاومتی در منوجان
فرماندار منوجان هم گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی این شهرستان در مجموع به صورت میانگین 78 درصد پیشرفت داشته است.
حسین صادقی افزود: پروژه های ملی در شهرستان منوجان 33 مورد است که تاکنون 72.3 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: 27 پروژه استانی نیز در شهرستان منوجان تصویب و اجرایی شده که در مجموع 73.3 درصد پیشرفت داشته است.
وی گفت: 28 پروژه بخش خصوصی نیز با پیشرفت فیزیکی 91 درصد در دست انجام است.
فرماندار منوجان تصریح کرد: کاهش سود بانکی تسهیلات در منوجان موجب تسریع در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی می شود.
وی با بیان اینکه 20 شورای اقتصاد مقاومتی در مساجد منوجان راه اندازی شده است اظهار کرد: بحث اصلی ورود این کانون ها به صندوق های خرد محلی است.
وی با اشاره به اینکه معین اقتصاد مقاومتی منوجان اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است گفت: بازسازی قلعه تاریخی منوجان و رفع مشکلات موجود در این مسیر ضرورت دارد.

**قلعه تاریخی منوجان بازسازی می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: در شهرستان های جنوب استان کثرت آثار تاریخی و محوط های تاریخی را داریم.
محمود وفایی افزود: اقدامات مورد نیاز برای بازسازی قلعه تاریخی منوجان در دست انجام است زیرا این قلعه یک امکان اقتصادی به شمار می رود.
وی گفت: از سال 94 یک واحد بوم گردی در منوجان راه اندازی شده و در سال جاری نیز شش واحد دیگر راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: در استان باید برای تحقق چرخه آموزش و کسب مهارت، تولید و عرضه و فروش محصولات صنایع دستی همت جدی باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: غرفه دائمی برای فروش محصولات صنایع دستی منوجان از فردا (دوشنبه) در این شهرستان دایر می شود.
کرمان 23 شهرستان دارد و شصت و نهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان نیز صبح امروز (یکشنبه) به ریاست علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان ویژه شهرستان کوهبنان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.