به گزارش ایرنا، هواداران نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
ازهمان دقایق شروع رسمی تبلیغات بلافاصله سیمای شهرها و روستاها را کاغذی کردند تا شاید بتوانند بر رقبا پیشی بگیرند.
کلانشهر کرج در این ماه ها که محافل غیر رسمی تبلیغاتی در آن شور و حرارت گرفته بود، صبح امروزبه شهری کاغذی تبدیل شد.
طرح های تبلیغاتی هر یک از نامزدها تا حدودی متفاوت از یکدیگر است و این امر سبب شده تا تبلیغاتی جدید در کرج شکل بگیرد.
شهرداری کرج که در ادوار گذشته انتخابات، مکان هایی برای تبلیغ نامزدها مشخص کرده بود این بار سنت مدرن خود را کنار گذاشت و فضا برای تبلیغ گسترده نامزدها بازتر شد.
بسیاری از هواداران نامزدهای انتخاباتی شوراها در شور و حرارت تبلیغاتی ، ه سیمای شهری را نشانه رفته و عکس ها و پوسترها را بر روی دیوارها و مکان های ممنوعه نصب کرده اند.
آنطور که در نخستین ساعات تبلیغات رسمی شوراهای اسلامی شهر و روستا در البرز به چشم می خورد،این است که پاکسازی شهرها و روستاها بعد از انتخابات از تبلیغات کاغذی زمان زیادی خواهد برد.
در این حالی بسیاری از هواداران نامزدها ، بنرها و عکس ها بر روی ستون ها آویزان کرده و دایره انصاف را برای حفظ سیمای شهری رعایت کرده اند.
بنرهایی با مضامین ' سازندگی شهر ، مدیریت برترشهری ، رفع مشکلات اجتماعی ' بر دیوارها و تیرهای چراغ برق دیده می شود و نامزدها شعارهای خاص تبلیغاتی را برگزیده اند.
حجم بالای بنرهای نصب شده دراولین روز از آغاز تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی با توجه به ثبت نام بیش از سه هزار و 869 نفر چشم اندازی از حضور گسترده را در این دوره انتخابات بوجود آورده است.
حضور چهره های مطرح از گروه های مختلف صنفی ، دانشگاهی و حزبی حاکی از آن است که همه این گروه ها با فرستادن نماینده ای از خود از درسایه وحدت به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط هستند تا این مانور سیاسی مهم را به رخ جهانیان کشند.
رئیس ستاد انتخابات استان البرز دراین زمینه گفت: مهلت قانونی تبلیغات شوراهای شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه 96 تعیین شده و از کاندیداها انتظار می رود بر مدار قانون حرکت کنند.
فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه از 21 اردیبهشت زمان قانونی تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر و روستا آغاز شده است ، افزود: تمام نامزدهای تایید صلاحیت شده که اسامی آنها منتشر شده است مجاز به تبلیغات هستند.
وی ادامه داد: نامزدها در نظر داشته باشند که مهلت تبلیغات قانونی شوراهای شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه 96 بوده و روز 28 اردیبهشت نیز باید همه از قانون سکوت تبلیغاتی تبعیت کنند.
حقیقی با اشاره به اینکه از کاندیداها انتظار می رود در چهارچوب قانون اقدام کنند گفت: در قانون برای هر گونه تخطی و تمرد نیز پیش بینی های لازم صورت گرفته که در صورت لزوم اعمال خواهد شد.
وی افزود: برگزاری هر گونه راهپیمایی و تشکیل اجتماعات در پارک ها و مکان های عمومی بدون مجوز های لازم ممنوع است، همچنین سمن ها و تشکل های غیردولتی توسط افراد علاقمند به اجتماع تشکیل شده و نمی تواند از جایگاه حقوقی خود وارد انتخابات شود.
رئیس ستاد انتخابات استان البرز خاطرنشان کرد: روند تبلیغات کاندیداهای شوراها نظارت می شود ،همچنین از مسئولان ستادها انتظار می رود که طبق مقررات عمل کنند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اعلام کرده بود که اگر تخلفات تبلیغاتی رخ دهد مجازات دارد و فرد متخلف مورد پیگیرد قانونی قرار می گیرد .
محمد جواد کولیوند افزود: الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی توسط بخش دولتی و وابسته به دولت و همچنین تاسیسات دولتی و صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن، پست‌های برق و تلفن، تابلوها و املاک بخش خصوصی (مگر با رضایت مالکان یا متصرفان) ممنوع است .
وی ادامه داد: شهرداری‌ها موظفند با استفاده از امکانات، نسبت به امحای چنین اوراقی اقدام کنند.
کولیوند خاطرنشان کرد:استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداری از آنان اعم از کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از 50 در 70 سانتی‌متر ممنوع است.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.