به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در دیدار با شماری از کارکنان جمعیت هلال احمر زنجان افزود: برای کاهش آسیب های حوادث و سوانح احتمالی، آموزش کمک های اولیه به عموم مردم باید جدی گرفته شود.
وی اظهار کرد: طبق اعلام جمعیت هلال احمر استان، آموزش کمک های اولیه در منازل شهر زنجان نیز شروع شده است که این اقدامی مهم به شمار می رود و باید در سطح گسترده تری نیز ادامه یابد.
حجت الاسلام خاتمی افزود: کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان قدر خدمتگزاری خود را بدانند و در خدمات رسانی به عموم بیشتر بکوشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: این جمعیت مطابق با اساسنامه خود چهار هدف مشترک، تلاش برای تسکین آلام بشری، حمایت از زندگی و سلامت انسان، تامین احترام به انسان ها و کوشش برای برقراری دوستی و تفاهم متقابل را دنبال می کند.
شهرام میرزائی افزود: یکی از مشکلات این جمعیت نداشتن تجهیزات کامل و مدرن بوده و در این میان اقدامات لازم برای بهره گیری از این نوع تجهیزات و از امکانات موجود برای امداد رسانی بهنگام انجام شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون 9 پایگاه امداد جاده ای ثابت در این استان فعالیت می کند و در مواقع خاص مانند اوج مسافرت های نوروزی هشت پایگاه سیار دیگر نیز برای خدمات رسانی بهتر اضافه می شود.
میرزائی افزود: بر این اساس در طرح نوروزی امسال به 105 حادثه دیده با مشارکت 730 امدادگر امداد رسانی شد و مصدومان نیز برای انجام درمان های لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی خاطرنشان کرد: در سیل 2 هفته گذشته نیز در شهرهای خدابنده و ماهنشان 19 روستا به تعداد 239 خانوار و با جمعیت 963 نفر دچار آسیب شدند که از این تعداد به 120 خانوار امداد رسانی شد و 43 تخته چادر برای اسکان آنها توزیع شد.
به گفته وی، هم اکنون جمعیت هلال احمر این استان در بخش های مختلف به ویژه در حوزه درمان خدمات مناسبی را به گروه های هدف ارائه می کند.
به گزارش ایرنا، برنامه های گرامیداشت هفته صلیب سرخ و هلال احمر با شعار 'دنیایی در انتظار صلح' همزمان با سطح کشور از 13 تا 19 اردیبهشت در زنجان برگزار شد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.