ناصر چرخساز در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم در کرج اظهار داشت: با آغاز سفرهای نوروزی، امسال نیز مانند سال‌های گذشته جمعیت هلال‌احمر استان البرز از تاریخ 25 اسفند ماه سال 95 لغایت 15 فروردین ماه سال جاری با آماده‌باش کامل اقدام به امدادرسانی به 512 نفر ازحادثه‌دیدگان درحوادث سطح استان نموده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز عنوان کرد : طرح ملی امداد ونجات نوروزی استان البرز با 20 پایگاه ثابت، موقت و سیار در سطح استان به مسافرین نوروزی ارائه خدمات در محورهای مواصلاتی نموده است که از این تعداد 2 تیم توانا ویژه خواهران یکی در محور کرج-چالوس و دیگری در محور کرج-قزوین مستقر بوده‌اند.

وی گفت: روزانه 90 نفر از نجاتگران و پرسنل آموزش‌دیده جهت ارائه خدمات امدادی و پیش بیمارستانی و همچنین 14 دستگاه آمبولانس، 3دستگاه ست نیمه سبک هیدرولیک، 7 دستگاه خودروی نجات، 2 دستگاه موتورلانس در سطح استان به صورت آماده‌باش در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان مستقر بوده‌اند.

چرخساز افزود: کلیه پایگاه‌ها در تمامی شعب آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری مسافرین و در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی داشته است و شماره 112 به صورت 24 ساعته پاسخگوی هموطنان در سطح استان بوده است که از 95/12/25 الی 96/1/15 تعداد عملیات انجام شده توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان البرز 112 حادثه بوده است.

وی با بیان اینکه حادثه‌دیدگان و متأثرین این حوادث 512 نفر بودند، بیان کرد: از این تعداد 146 نفر مصدوم شدند که بعد از اقدامات اولیه و پیش‌بیمارستانی، 117 نفر جهت ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل و به 24 نفر خدمات سرپایی درمانی ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز  خاطرنشان کرد: 33 نفر از مسافرین که در محورهای مواصلاتی استان گرفتار شده‌اند در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان اسکان داده شده‌اند.

چرخساز هدف از اجرای این طرح را اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافرین در طول مسیرهای استان و تعامل و همکاری بیشتر با سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و ارائه خدمات به مسافرین، مصدومین و در راه ماندگان اعلام کرد و بیان کرد: با اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی شاهد کاهش تصادفات بین شهری و ارائه سریع خدمات و معرفی اهداف بشر دوستانه و داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر است.

انهدام باند سارقان داخل خودرو در کرج

سرهنگ حسنعلی فیروزخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در منطقه"اسلام آباد" کرج، اظهار داشت: بر این اساس بررسی و شناسایی سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 30 اسلام آباد قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج بیان داشت: اکیپی از ماموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته به 2 نفر، مظنون شده و تحرکات آن‌ها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند تا این که در حین گشت‌زنی این 2 نفر را که قصد بازکردن درب یک دستگاه خودرو پراید را داشتند، دستگیر و در بازرسی از ساک دستی آن‌ها تعدادی ضبط صوت مسروقه کشف کردند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های اولیه لب به اعترف گشوده و به 40 فقره سرقت داخل خودرو و فروش آن‌ها به 3 نفر مالخر اعتراف کردند.

سرهنگ فیروز خواه افزود: با استفاده از اطلاعات به دست آمده، هر 3 مالخر دستگیر و از مخفیگاه آن‌ها تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد.

دمای هوای البرز تا پایان هفته جاری افزایش می‌یابد

منصور رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: دمای هوای فعلی استان 11 درجه سانتی‌گراد است.

وی افزود: در 24 ساعت آینده هوای استان البرز صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه هوای استان در روز پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی‌ می‌شود، ادامه داد: سرعت وزش باد برای امروز و فردا حدود 28 تا 32کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان با اشاره به اینکه دمای هوای استان البرز تا پایان هفته جاری افزایش می‌یابد، عنوان کرد: بیشینه و کمینه دما در 24 ساعت آینده 15 و 3 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605344
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.