به گزارش ایرنا، برخی از افراد زمانی پی به اهمیت پیاده روی در سلامت روح و جسم می برند که دچار فشار خون، چربی، اضافه وزن و یا سایر بیماری ها باشند و این قشر نیز در بیشتر مواقع افراد مسنی هستند که صبح ها و غروب پیاده روی می کنند.
در این میان مشاهده می شود که بیشتر اقشار جوان طی کمترین مسافت را در پشت رول خودرو می نیشنند در حالیکه می توانند بدون استفاده از این وسیله و با پیاده روی نیم ساعتی کارهای خود را انجام دهند و آلودگی صوتی، زیست محیطی و ترافیکی در شهرها ایجاد نکنند و از سوی دیگر نشاط و تحرک را برای خود به ارمغان آروند.
** تحرک بدنی ضامن سلامتی
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان می گوید: با توسعه صنعت در دنیا طی سال های گذشته کم تحرکی رواج یافته است و ایران نیز از این مقوله مستثنی نیست.
مهران محسنی ادامه می دهد: رواج کم تحرکی، پرخوری، استفاد از فست فودها دست به دست هم داده و موجب شده تا بیماری های مزمن، چاقی و فشارخون نیز افزایش 2 برابری داشته باشد.
وی، بزرگترین خدمت به سلامتی و ریشه کنی این بیماری ها را داشتن تحرک بدنی دانست.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از برگزاری همایش 'پیاده روی عمومی' در نخستین روز از هفته سلامت در شهر زنجان خبرداد و یادآورشد: این همایش با عنوان تحرک بدنی، تفریحات سالم و فعالیت گروهی برگزار می شود.
محسنی زمان این همایش را هشت صبح فردا/جمعه/ در نخستین روز از اردیبهشت امسال اعلام کرد که از مقابل بیمارستان آیت الله موسوی زنجان آغاز و تا سینما روباز گاوازنگ ادامه خواهد داشت.
وی از اهدای هدایا به شرکت کنندگان در همایش پیاده روی عمومی خبرداد و یادآورشد: این هدایا شامل دوچرخه، لوازم ، کفش و لباس ورزشی خواهد بود که به قید قرعه اهدا می شود.
** فردا برای حفظ سلامتی دیر است
یکی از شهروندان زنجانی می گوید: بازنشسته یکی از دستگاه هاست که هم اکنون دارای اضافه وزن بوده و به پیاده روی روی آورده است.
شهناز حسنلو ادامه داد: سن جوانی برنامه ریزی برای انجام ورزش و تحرک نداشتم که متاسفانه، چاقی گریبانگیرم شده و پیاده روی صبح و بعد از ظهر را در برنامه روزانه خود قرار داده ام.
وی تاکید کرد: جوانان از هم اکنون به فکر سلامتی خود باشند چرا که فردا هم برای حفظ سلامتی خیلی دیر است.
** می توان از فرصت های موجود برای پیاده روی استفاده کرد
یکی دیگر از شهروندان جوان نیز اظهارکرد: با مساعد شدن شرایط جوی پیاده روی را در برنامه روزانه خود در بعد از ظهر قرار می دهم، اما تا حدی که احساس می کنم تحرک و فعالیت بدنی کمی دارم.
آرمان اکبری اضافه کرد: می توانم از فرصت های موجود استفاده کنم، متاسفانه به تردد در داخل شهر با ماشین عادت کرده ام.
وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستم با بهبود شرایط جوی طی روزهای آینده اقدام به پیاده روی های روزانه کنم.
7325/3001
خبرنگار:حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.