به گزارش ایرنا محمد رضا بابایی روز پنجشنبه در بازدید خبرنگاران از باغ سیب کرج افزود: این تعداد نهال 5 برابر نهال هایی است که در زمان تحویل باغ سیب برای احیای آن به ما داده شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون اراضی باغ سیب 272 هکتاراست، اظهار داشت: در سال 92 که احیای این اراضی به شرکت کشت و صنعت شهید مطهری تحویل داده شد مطالعات جامع احیای از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی توسط تیم کارشناسی با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج و مشاورین این شرکت انجام شد.
بابایی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که در 5 فاز اجرایی عملیات احیای این باغ را انجام دهیم.
وی افزود: در سال 92 که باغ را تحویل گرفتیم 39 هزار اصله درخت در آن وجود داشت که در سال 94 تعداد 26 هزار اصله نهال در این باغ کاشته شد.
قائم مقام شرکت کشت و صنعت شهید مطهری ادامه داد: به مرور زمان مجوزهای لازم از سوی سازمان پارک ها و فضای سبز برای حذف درختان غیر مثمر گرفته شده و در زمان حاضر برای فاز 2 نهال ها خریداری شده است.
بابایی گفت: بنیاد مستضعفان برای احیای باغ سیب مهرشهر کرج 155 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده که از این مبلغ 35 میلیارد ریال برای آبیاری تحت فشار هزینه شده است.
وی ادامه داد:همچنین یک گلخانه 9 هکتاری توسط بنیاد مستضعفان برای باغ سیب مهر شهر کرج پیش بینی شده که در صورت اخذ مجوز سبزی صیفی و گل های زینتی در آن کاشته خواهد شد.
بابایی در ادامه به راه اندازی سیستم آبیاری تحت فشار برای کل اراضی باغ سیب کرج اشاره وتصریح کرد: قسمت هایی از باغ که سال گذشته نهال کاری شده نیز با سیستم آبیاری مجهز و در زمان حاضر آبیاری می شوند.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.