اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان افزود: همه مسئولان در تلاش هستند که برای توسعه و پیشرفت استان و اجرای طرح های عمرانی قدم های اساسی و مهمی بردارند.
وی یادآورشد: من با مدیران استان در این رابطه تعارف ندارم و آنان موظف هستند با چانه زنی و پیگیری حقوق استان را دریافت کنند.
درویش امیری اظهار کرد: در بسیاری از وزارتخانه ها چارچوبی برای توزیع استانی اعتبارات وجود ندارد و در مقابل مدیری که قدرت چانه زنی بیشتری دارد، موفق به جذب سهم بیشتری می شود.
استاندار زنجان به میزان درآمد محقق شده این استان طی سال 95 اشاره کرد و گفت: 6 هزار و 690 میلیارد ریال مجموع درآمد این استان طی سال گذشته بود که این رقم 2.2 درصد بیشتر از میزان مصوب و پیش بینی شده محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: از مجموع این درآمدها، فقط 53 درصد مربوط به بخش مالیاتی استان است و مابقی از دیگر مراجع درآمدی تامین می شود.
درویش امیری ادامه داد: سهم مالیات مشاغل و اصناف از درآمدهای مالیاتی این استان به هشت درصد می رسد و مابقی این درآمد از محل مالیات کسر شده از حقوق کارکنان دولت تامین می شود.
استاندار زنجان به برنامه بودجه سال 96 کشور و به تبع آن استان اشاره کرد و گفت: سهم استان ها از بودجه امسال کم است و دستگاه های اجرایی باید برای جذب اعتبارات ملی تمام تلاش خود را به کار بگیرند.
وی بر لزوم اجرای ماده 27 قانون بودجه مبنی بر واگذاری پروژه های درآمدزای دولت به بخش خصوصی برای کاهش تصدی گری دولت تاکید و اضافه کرد: برخی از این پروژه سودآور نیستند و طبیعی است که نسبت به جذب و پذیرش آن علاقه خاصی وجود نداشته باشد.
درویش امیری تاکید کرد: باید چارچوبی تعریف کرد که چنین پروژه هایی به نهادهایی همچون دهیاری ها، شوراهای روستاها یا شهرداری های کوچک واگذار شود تا علاوه بر واگذاری پروژه ها، زمینه درآمد زایی برای این نهادها هم فراهم شده باشد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.