اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان زنجان که به مناسبت 29 فروردین، پاسداشت روز ارتش برگزار شد، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی، شهدای به خون خفته و جانبازان را گرامی داشت و افزود: امروز، ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می برد، ارتشی منظم، منضبط، محکم و مجهز به تجهیزات نوین است.
وی ادامه داد: 29 فروردین در تاریخ انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و ملت ایران، یادآور یکی از تصمیم های راهبردی و سرنوشت ساز بنیانگذار جمهوری اسلامی است که هرگز از ذهن ها زدوده نخواهد شد.
درویش امیری افزود: هنگامی که آمریکا و حامیان رژیم پلید و وابسته پهلوی، توهم بازگشت مجدد به ایران را داشتند و از سوی دیگر نیز گروهک ها و عوامل مزدور داخلی سودای شوم انحلال ارتش را بر سر داشتند حرکت و اقدام هوشمندانه و پیام تاریخی و الهام بخش امام خمینی (ره) که با چشمان تیزبین همه حوادث را زیرنظر داشت، جلو این توطئه شوم و پلید را گرفت.
وی اظهار کرد: سخن انحلال ارتش در شرایطی بود که هنوز انقلاب استقرار کامل پیدا نکرده و نطفه سپاه پاسداران نیز بسته نشده بود و امام خمینی (ره) بیدار و همیشه هوشمند، جلو این توطئه را گرفت و از ارتش دفاع و حمایت کرد.
استاندار زنجان گفت: با حمایت امام امت، روح، حیات و عزت را بر پیکر ارتشیان غیور دمیده شد و زمینه ظهور ارتشی مکتبی و انقلابی برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی ایران در برابر دشمنان بوجود آورد و امروز نیز به لطف الهی و حمایت های مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، پس از 38 سال مجاهدت ارتش در همراهی با سایر نیروهای مسلح و افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی، جمهوری اسلامی ایران را به نقطه هراس دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام تبدیل کرده است.
درویش امیری به صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و افزود: امروز نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی از آمادگی رزمی و دفاعی لازم و بالا برخوردار هستند و این نیروها و ملت همیشه در صحنه و وفادار به انقلاب و نظام، همه در کنار یکدیگر قرار دارند.
وی اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی با دستان خالی در برابر دشمنان ایستادیم و برای وارد کردن تجهیزات نظامی دفاعی با مشقات فراوان روبرو شدیم اما امروز با مشوق های رهبری برای رسیدن به خودکفایی و پایداری در مسیر دفاع از انقلاب و نظام به برکت فرزندان این مرزو و بوم به ادوات و تجهیزات نظامی دست یافته ایم.
درویش امیری با بیان اینکه این خودکفایی به منظور تقویت بنیه رزمی و دفاعی نیروهای مسلح ایران است و هیچ وقت علیه کشور دیگری بکار گرفته نخواهد شد، ادامه داد: بنای جمهوری اسلامی ایران که خود نیز قربانی تجاوزهای ظالمانه قرار گرفته بر این است که با جهان با منطق و خردورزی سخن بگوید اما اگر سخن نادرستی از دشمن بشنود پاسخی محکم به آن خواهد داد.
استاندار زنجان با بیان اینکه نقلاب ایران، انقلاب فرهنگ، اخلاق و خداپرستی است و در دفاع از حقوق کشور، به هدایت های رهبری، حمایت های مردمی، قدرت نظامی دفاعی و دیپلماسی قوی تکیه داریم گفت: امروز تلاش دیپلماسی، بین المللی و چانه زنی ایران بالا رفته است و این باعث شده تا ایران هراسی در بین افکار عمومی جهان از بین برود و از حقوق ملت ایران دفاع شود.
وی تصریح کرد: اگر در مجامع بین المللی، محکم سخن می گوییم و از حقوق ایران دفاع می شود به خاطر نقش و هدایت های مقتام معظم رهبری و فرمانده کل قوا و حمایت ها و پشتیبانی های همه جانبه ملت ایران است.
درویش امیری با تاکید براینکه در دوران تحریم ها چه ظلم هایی که بر ملت ایران نشد افزود: امروز دست آمریکاییان را رو کردیم و نیروهای مسلح نیز با قدرت تمام از کشور دفاع می کنند و این هراسی بر دل دشمنان انداخته است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.