این سومین جشنواره است و ای کاش کار را زودتر آغاز کرده بودیم گرچه کار از هر کجا که آغاز شود خوب است.

براتی پور داور بخش شعر جشنواره ادبی یار و یادگار که ازشاعران پیشکسوت انقلاب است در نشست خبری سومین جشنواره ادبی یار و یادگار(یادمان بانوی انقلاب)، گفت: هیچ پدیده ای ماندگار نیست مگر اینکه به زیور هنر آراسته شود و چه هنری آراسته تر از شعر ، چرا که با خلاقیت و ذهن انسان در تماس است و می تواند آنچه را درباره مهربانی امام و سایر ابعاد زندگی ایشان درک کرده به رشته نظم درآورد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،وی افزود:این مهم در شعرهای دریافتی به زیبایی و شایستگی بیان شده و آثار دریافتی هم بیشتر از سوی جوانان بوده است.وی عنوان کرد:این سومین جشنواره است و ای کاش کار را زودتر آغاز کرده بودیم گرچه کار از هر کجا که آغاز شود خوب است.
وی با اشاره به تعلق خاطر ملت ایران و به ویژه جوانانی که حتی قبل از انقلاب را ندیده اند برای حضور در این جشنواره گفت:این جشنواره برای حضور جوانانی که با افکار و گفتار و حضور امام آشنا بودند و به ویژه برای جامعه ادبی هنری کشور که به دنبال انگیزه ای برای بروز هنر و استعداد خود بوده اند فرصت مناسبی ایجاد کرد.
براتی پور با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای انتخاب عادلانه و با دقت آثار برگزیده، عنوان کرد: کلیه اشعار دریافتی کد گذاری شده بودند و داوران با نام شاعران برخوردی نداشتند و به جز من،عبد الحریم داد، علیرضا بهرامی در بخش شعر و عبدالجبار کاکایی ،کامران شرفشاهی و رضا عبدالهی داوری بخش ترانه را بر عهده داشتند.

در این نشست خبری سهراب هادی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ادبی یار و یاردگار نیز گفت: برگزاری جشنواره یارویادگار دارای وجوه مختلفی است، یکی اقدام به اندیشه،خلاقیت و آفرینش و جستجو در مفاهیمی که آبشار اندیشه امام را به گستره جامعه و آحاد مخاطبین پیوند می زند، که این پل و پیوند با مخاطب در عرصه های خلاقیت و در گستره شعر و نقاشی،سینما و ادبیات و محافل فضایی شکل می گیرد
سهراب هادی با تاکید بر نقش رسانه ها و توان رسانه در مفهوم سازی اجتماعی از موضوعات شخصی و فی مابین افراد، گفت: آنچه امام در جامعه معاصر مطرح کرده اند مفهوم انسان متعالی است که این مفهوم مخلوق اقیانوس عمیقی از حیث ادراک و فهم است.
وی با اشاره به ایده امام درباره بیداری توده ها گفت:این مهم از طریق مراجعه به مخاطب و گفت وگو و رودررو بودن رخ می دهد و یک ارتباط اندیشه ای است و اندیشه ها هم در رویدادهای هنری منتقل می شوند.
وی ادامه داد : اسناد 15 هزار صفحه ایی سیر مبارزاتی امام در اسناد ساواک نشان دهنده نگاه دشمن به جایگاه و قدرت امام است و نشان می دهد که دشمن با همه تلاش های صورت گرفته به نتیجه نرسیده است و این مساله به این دلیل است که مفهوم اندیشه های امام،خواستگاه اجتماعی ایران و جهان را به مخاطب انتقال می دهد که این بنیان های فکری امام در بنیان خانواده شکل می گیردو خانواده خم پنهان خمینی است و از زمان آغاز مبارزه تا آخرین روز حیاتشان نقش مهمی داشته است.
وی با اشاره به اهمیت بخش ویژه جشنواره و پاسداشت بانوی خدیجه ثقفی، افزود: حال مهم این است که چه کسی در این مسیر نقش داشته و در همه فراز فرودها حاضر و پشتیبان امام بوده و در واقع حضرت امام این تمانینه را از کجا می گیرد، که در پاسخ به این سوال باید گفت که این مهم در آشیانه وجودی چنین زنی ارجمند یعنی بانوی انقلاب سکونت دارد.
وی افزود: درحقیقت این جشنواره زاویه ای است که از طریق آن به حضور شخصیتی که چنین صفایی را پاسداری می کرد نگاه می کنیم و در واقع از طریق این زاویه حضور چنین زنی را از لحاظ معنایی و به عنوان یک اسطوره و یک ارتفاع رفیع در همه ابعاد زندگی امام را نظاره می کنیم.
هادی همچنین با بیان اینکه این جشنواره می تواند زمینه ای شود تا از طریق آن بالاترین سرمایه های جامعه که همانا انسان های متفکر اند وارد عرصه رقابت شوند، گفت: بر این اساس باید به این افراد اهمیت و بها دهیم و ارزش ها را به آنها معرفی کنیم تا هنرمندان به بنیان های ارزشی جامعه پیوند خورند.
وی با تاکید بر اینکه کسانی که این مفهوم را خلق کردند کار بزرگی را عهده دار شده اند،‌ عنوان کرد: رسانه ها هم در این مسیر نقش مهمی دارند، چرا که زمینه شنیده شدن ناگفته های زندگی امام را فراهم می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.