به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، اسد الله بادامچیان عصر امروز در نشست خبری حزب موتلفه اسلامی در اصفهان درباره برنامه‌های این حزب برای انتخابات شورای اسلامی شهرها و انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 اظهار داشت: ما نیازمند تحولی عمیق در فرهنگ انتخابات هستیم، انتخابات در کشورهای کومونیستی یک بازی و نمایش است به این دلیل که دولت سلطه‌ای جمعی دارد و نیاز به انتخاب افراد نیست و انتخابات صرفا برنامه‌ای دولتی برای مقاصد حاکمان یک کشور است.

وی افزود: در کشورهای دیکتاتوری نیز اگر انتخابات برقرار شود فرمایشی بوده و مردم در آن معنایی ندارند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات آزاد شد، انتخابات در ذهن مردم ما هنوز تفکری غربی را در خود داشت که انتخابات را برای پست‌های صرفا مسئولیتی می‌دیدند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در دنیای غرب علم سیاست علم قدرت و حکومت است، انتخابات در مفهوم اسلامی به معنای رقابت نیست، انتخابات به معنای برگزیدن است، این برگزیدن به معنای این بوده که مردم در آن مسئولانی را برای اداره جامعه و برخی مقاصد دیگر برگزینند.

وی تصریح کرد: این انتخاب و برگزیدن بر مبنای تکلیف الهی و ارزش‌های انسانی است، باید دانست نگاه دین ما نسبت به انتخاب مسئولان چگونه است، آیا این انتخاب برای قدرت بوده که اینگونه نیست و انتخابات به فرمایش امام راحل یک تکلیف الهی به شمار می‌رود که ضابطه گرایان را از رابطه گرایان جدا می‌کند.

بادامچیان بیان کرد: انتخابات به معنای به قدرت رسیدن نیست، انتخاب به معنای این است که فرد منتخب بر مبنای تکالیف الهی برنامه‌های خود را در راستای پیش برد منافع مردم تبیین کند، اگر کسی بر مبنای قدرت بیاید شرک است و افراد باید برای رضای خدا به صحنه آیند.

وی گفت: رئیس جمهور به معنای یک حاکم اسلامی است که مجری قوانین اسلام و اداره جامعه بوده که باید ابتدا متقی باشد، انسانی که آلودگی‌های اخلاقی، مالی و اجتماعی دارد شایسته بر حکومت مسلمانان نیست، به کسی که به دنبال قدرت و منافع شخصی است نمی‌توان رای داد، در قانون اساسی آمده که فرد منتخب باید از نظر اعتقادی رجل مذهبی باشد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: رجل به معنای شخصیت برجسته دینی است، رجل سیاسی به معنای شخصیت برجسته سیاسی بوده که در مسئله دوم فرد باید مدیر و با تدبیر باشد تا بتواند مسائل امور مسلمانان و مسائل بین المللی را تدبیر کند، انتخاب فرد اصلح در میان ثبت نام کنندگان مشروط به اعلم بودن این فرد است و اینکه فرد سعی بر این ندارد که به هر ترتیب به قدرت برسد.

وی افزود: اگر کسی ثبت نام کرد و شخصی را افضل‌تر از خود دید باید به نفع آن فرد کنار برود و این می‌شود افضل اعمال الهی، انتخابات در نظام اسلامی رقابت برای قدرت نیست بلکه به معنای برگزیدن کسی است که قدرت اداره جمهوری اسلامی را دارد.

بادامچیان خاطرنشان کرد: در آن زمان در حزب جمهوری اسلامی ما به شهید رجایی رسیدیم و با ایشان صحبت‌های لازم را صورت دادیم، شهید رجایی پاسخ دادند که بنده باید فکر کنم که تکلیف بر من برای حضور وجود دارد و باید ببینم که آیا از عهده این کار بر می‌آیم، باید ابتدا بدانم از من بهتر در این کار وجود دارد، دوم اینکه اگر در من محدود است و من باید بپذیرم توان این کار را دارم و در نهایت اینکه اگر توانایی دارم این ظرفیت در من وجود دارد که این قدرت مرا تغییر ندهد به همین دلیل ایشان از ما یک هفته درخواست زمان کردند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: مشکل اساسی ما در انتخابات‌ها وجود این مسئله است و در انتخابات مجلس درمی‌یابیم که افرادی برای خدا و برخی برای منافع خود می‌آیند، برخی از مسئولان ما دریافت نجومی داشته باشند و دخترشان از آن مبلغ دفاع کند، این در حالی است که زیر دستان آن فرد حقوق کمتر از 2 میلیون دارند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های حزب موتلفه اسلامی در معرفی نامزد ترویج فرهنگ رجایی واقعی و فرهنگ اطاعت از ولی امر است، 60 شاخص برای معرفی نامزد حزب قرار دادیم و از افراد خواستیم که در انتخاب افراد مدنظر خود از داخل و خارج از حزب افرادی را با توجه به این معیارها معرفی کنند.

بادامچیان اظهار داشت: در حال حاضر در حال بررسی هستیم که اگر در گروه‌های دیگر کسی اصلح تر وجود داشته باشد ما بر اساس وظیفه الهی به نفع فرد اصلح کنار می‌رویم، تا کنون در افراد ثبت نام شده اصلح برای این دوره از نظام جمهوری اسلامی میرسلیم است و یکی از دلایل این مسئله این است که میرسلیم دارای فرهنگ رجایی است.

وی افزود: ایشان نامزد حزبی با سابقه است که تا کنون انحراف سیاسی و اخلاقی نداشته، ذوب در ولایت که یک ارزش است، البته برخی ابتدا خود را ولایتمدار معرفی می‌کنند اما در ادامه به دیگر ابزارها روی می‌آورند اما مهم توجه و آگاهی بالای مردم است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم خاطرنشان کرد: مشکلات معیشتی برای انقلاب نیست به این دلیل که انقلاب ما یک انقلاب شکوهمند است که هر جا ازسوی مسئولان به راهبردهای آن عمل شده اتفاقات بسیار خوبی رخ داده، ممکن است برخی افراد انسان های خوبی باشند اما دلیل بر این نمی‌شود که مدیر خوبی نیز هستند، برای مثال ابتکار در تسخیر لانه جاسوسی بوده اما طی 4 سال گذشته نتوانسته 5 درصد از آلودگی تهران را از بین برود.

وی تصریح کرد: توهین، جوسازی و دعوا برای قدرت بسیار غلط است، یکی از برنامه‌های حزب موتلفه این است که رقابت آرامی را مبتنی بر موازین انقلاب داشته باشیم، مردم مسئول رای خویش هستند، مانند زمان بنی صدر که مردم از رای خود پشیمان شدند و در طول این مسیر برخی نیز چنین مسائلی را داشته‌اند، اگر ولی امر می‌فرماید مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم ها نیست و به دلیل برنامه‌های غلط دولت کنونی و دیگر دولت های گذشته است پس باید مردم به کسی رای بدهند که رجایی گونه در راستای سخنان ولایت عمل کند.

بادامچیان با بیان اینکه مردم به کسانی رای دهند که حقوق نجومی به افراد خویش ندهد، گفت: حق هر فردی است که بتواند ثبت نام کند، اگر فردی برای شهرت و باندبازی ثبت نام می‌کند از ابتدا وارد بازی گناه شده است و مردم نباید به فرد گناه کار رای دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب میرسلیم خلاف همراهی حزب موتلفه با جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیست، بیان کرد: موتلفه با جبهه همراهی کرد و در مجمع عمومی آن‌ها نیز شرکت داشتیم و از حرکت وحدت آفرینی که اعلام کردند حمایت می‌کنیم، حزب موتلفه پیش اعلام جبهه میرسلیم را معرفی کرد و ما در مشهد اجلاس گذاشتیم و در حال حاضر نیز رو به جلو حرکت می‌کنیم و نگاهمان به آینده است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: نسبت به فرد مطرح شده از سوی جبهه نهایت احترام را داریم و پس از مناظره‌ها که یکی از مسائل و توجهات مردم به شمار می‌رود نظرسنجی ها را ارزیابی می‌کنیم و در انتها به بررسی با جبهه مردمی می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه نسبت به دیگر کسانی که ثبت نام می‌کنند اظهار نظر ندارم، افزود: تا پیش از تعیین صلاحیت‌ها معضلی برای حضور چندین فرد ایجاد نمی‌شود و پس از تایید صلاحیت‌ها باید به جمع‌بندی رسید که کدام فرد اصلح است و می‌تواند در عرصه بین الملل بدرخشد، آیا رئیس جمهور ما باید با همه دعوا کند یا به یک باره به دنبال دست دوستی با غرب و برد گرفتن از آن‌ها بشد، تجربه به ما نشان داده هیچ یک از اینان نمی‌تواند در عرصه بین الملل پاسخگو باشد و فرد باید در هر عرصه با توجه به شرایط بهترین تصمیم را اخذ کند.

بادامچیان خاطرنشان کرد: اصل برای ما این است که مردم را به رساندن انتخاب تکلیف محور اصلح و ارجح از میان نامزدهای صالح برسانیم، آیا می توان به فردی که 4 سال نتوانسته به درستی و آنطور که باید عمل کند رای داد، از روزی که این دولت آمده هزینه زندگی مجدد بالا رفته و درآمد بازهم کم شده پس برای حل مشکلات باید کسانی بیایند که مقتدر باشند .

وی تصریح کرد: در حال حاضر انسان‌های داریم که در 38 سال حضور در قدرت کشور هیچ خلافی ندارند، مردم ما باید به این افراد رای بدهند، برخی از این افراد انسان‌های خوبی هستند اما دلشان ریاست جمهوری می‌خواهد، بخشی از افراد نیز مشخص است که صلاحیت ندارند اما تنها خودشان را در انتخابات مطرح می‌کنند، مردم باید به سوابق افراد نگاه کنند و در نگاه اجمالی درصد بسیاری حذف می‌شوند که 2 الی 3 نفر می‌مانند و آن هم با کمی تحقیق می‌توان فرد اصلح را تشخیص داد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: امام راحل فرمود زمانی که قصد رای دارید باید بدانید به هر فردی که رای می‌دهید در ثواب و گناه‌های آن فرد شریک هستید، مردم ما بسیار هوشمند هستند و در انتخاب فرد اصلح از بسیاری از مسئولان پیشروتر عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 614225
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.