به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اسدالله درویش امیری امروز در جلسه ستاد حفاظت از منابع آب با اشاره به افت میانگین سطح آب‌های زیر زمینی اظهار داشت: شورای حفاظت منابع آب و عملیات اجرایی باید وارد جلسه شوند و برای جلوگیری از هدر رفت آب برنامه‌ریزی کنند.

وی به میزان افت سطح آب‌های زیرزمینی اشاره و ابراز کرد: در هر سال 77 سانتیمتر از سطح آب‌های زیر زمینی افت پیدا می‌کند و این موضوع باید به طور جدی پیگیری شود.

استاندار زنجان بیان کرد: دشت ابهر در سال یک متر و 40 سانتی‌متر آب مصرف می‌کند و این شرایط بحرانی باید به مردم بازگو شود.

وی به تهدید جدی کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: این تهدید باید به جامعه روستایی و کشاورزان بازگو شده و هشدار کم آبی و قحطی مطرح شود.

درویش امیری خاطر نشان کرد: بهره برداری از منابع و ذخایر آب زیرزمینی که یک سرمایه ملی است نباید به شکل غیر مجاز برداشته شود.

وی عنوان کرد: مصرف آب چه از منابع زیر زمینی و چه از نزولات آسمانی باید برنامه‌ریزی شود و صحیح و درست و به نفع تولید کننده مصرف شود.

استاندار زنجان با اشاره به میزان مصرف چاه غیرمجاز در استان زنجان خاطرنشان کرد: 7 هزار و 369 چاه غیرمجاز در استان داریم که از آب‌های زیرزمینی استفاده غیرمجاز می‌کنند.

وی با اشاره به چاه‌های مسدود شده در سنوات گذشته در استان ابراز کرد: در سال‌های گذشته ما آنچنان موفق نبوده‌ایم که چاه‌های غیرمجاز را ببندیم و کشاورزانی هستند که از چاه‌های غیر مجاز استفاده می‌کنند و با تدبیر مناسب باید راه آن‌ها بسته شود.

درویش امیری به نصب دستگاه‌‌های هوشمند اشاره و عنوان کرد: باید به سرعت دستگاه‌های هوشمند استقرار پیدا کنند تا به شکل اختیاری از ثروت ملی استفاده غیرمجاز نشود.

وی به فرهنگ سازی مصرف آب در بین مردم و کشاورزان تأکید کرد و گفت: باید دستگاه‌های مربوطه وارد کار شوند تا هشدار‌های لازم و فرهنگ‌سازی در بین مردم نهادینه شود.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: افت میزان سطح آب‌های زیر زمینی برای زمین شناسی و زیست محیطی تبعات بدی در آینده دارد.

وی ابراز کرد: با آغاز فصل کشاورزی و زراعی انسداد چاه‌های غیرمجاز صحیح نیست و باید برداشت غیرمجاز از چاه‌ها به کشاورزان هشدار داده شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619657
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.