حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از امور مورد توجه اسلام، بهداشت و سلامتی جامعه است و محیط زیست و منابع طبیعی نقش بسیار در سلامتی انسانها ایفا می کند.
وی اظهار کرد: اگر هر فرد در فضای سبز و تفریحگاهها زباله ای بیندازد، محیط سبز و تمیز برای استفاده دیگران باقی نمی ماند و حتی همین افراد نیز که زباله های خود را در طبیعت رها می کنند بار دیگر نمی توانند از آن محیط استفاده کنند.
وی با بیان اینکه احادیث فراوان در حفظ محیط زیست و نگهداری از آبها، درختها و گیاهان وجود دارد گفت: توصیه شده است حتی در صورتی که حیوانات بیابان نیز آسیبی به افراد نمی رسانند، کشته نشوند و فرهنگ غرس نهال و توسعه فضای سبز نیز از گذشته های دور در میان ایرانیان وجود داشته که نمونه آن وجود درختان هزار ساله و بیشتر در برخی مناطق کشور است.
حجت الاسلام یعقوبی، یکی از راههای شکر گزاری نعمتهای الهی از جمله آب، فضای سبز و دیگر مواهب طبیعی را نگهداری صحیح از محیط زیست دانست و افزود: اگر شکرگزار نعمتهای الهی باشیم خداوند متعال نیز نعمت های خود را بیشتر نازل می کند.
وی با اشاره به گذاشتن سبزه در سفره هفت سین نوروز اظهار کرد: این موضوع اهمیت و توجه ایرانیان را به فضای سبز و طبیعت زیبا نشان می دهد لذا محیط زیست و طبیعت جزو سرمایه های ملتهاست و ملتی که قدر سرمایه های خود را نداند آینده خوبی نخواهد داشت.
امام جمعه نیشابور گفت: رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب نقش مهمی در فرهنگ سازی برای توجه به محیط زیست دارند و اگر همه ما متوجه عواقب ناگوار رها کردن مواد پلاستیکی و فلزی در طبیعت و اثرات سوء آن از جمله آلودگی سفره های آب زیر زمینی و تاثیر نامطلوب بر تغذیه و زندگی موجودات طبیعت باشیم، با طبیعت مهربان خواهیم بود.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.