به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، معصومه ابتکار صبح امروز در دیدار با تشکل‌های زیست‌محیطی، HSE صنایع و کارخانجات و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان لرستان که در سالن جلسات اداره کل محیط‌زیست لرستان برگزار شد بابیان اینکه تشکل‌های زیست‌محیطی استان لرستان به 38 تشکل فعال  رسیده است اظهار داشت: کیفیت خدمات در این دوره ارتقا یافته و شبکه‌سازی در استان و سطح ملی صورت گرفته که پیشرفت‌ها و دستاوردهای  بسیار خوبی است و جامعه  مدنی در سایه توانمندی‌های مردم و سرمایه‌های اجتماعی شکل‌گرفته است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید نسبت به ایجاد فضای سالم و آزاد برای فعالیت‌های اجتماعی و حضور مردم، تشکل‌ها و شنیدن صدای نقد و پیشنهادات مردم فضا را بازکرده است.

رئیس سازمان محیط‌زیست عنوان کرد: دولت یازدهم آئین‌نامه سازمان‌های مردم‌نهاد را به تصویب رساند و فضا را برای حضور سازمان‌های مردم‌نهاد با پشتوانه حقوقی فراهم کرد و استقبال خوبی از این مسئله در سطح  ملی شد.

وی فعالیت دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی را در مسائل زیست‌محیطی چشمگیر دانست و بیان کرد: در این دوره شاهد حرکتی بسیار ارزشمند در جامعه دانشگاهیان کشور بوده‌ایم و سازمان محیط‌زیست با تقویت شورای پژوهشی و نگاه مطالعاتی در همه استان پیگیر این موضوع بوده است.

ابتکار تصریح کرد: حضور دانشجویان در مسائل زیست‌محیطی برای ما سرمایه است و از نگاه و نقد علمی این تشکل‌ها و فعالان زیست محیطی استقبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش تشکل‌های HSE، بخش‌ها، دفاتر محیط‌زیست، واحدهای صنعتی و تولیدی روزبه‌روز پررنگ‌تر شده که شاید سخت‌گیری‌های محیط‌زیست سبب این امر شده که بیشتر این دفاتر و فعالیت‌هایی که در سطح کشور صورت می‌گیرد را تقویت کنیم.

رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: در این دوره دولت با نگاه مشارکت مردم سعی کرده فضا را برای حضور مردم باز کند و از فضایی که متأسفانه در یک دوره‌ای فضای امنیتی و بسیار محدود و پرتنش بود به یک فضای آرام، امن و آزاد برای حضور مردم تبدیل شود که در این مدت گام‌های مؤثری برداشته شد؛ جامعه مدنی امروز رسماً برای دخالت در سیاست‌ها دعوت‌شده که بسیار مهم است.

در حال تکمیل...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606403
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.