احمد بیگدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اقتصاد یکی از دغدغه ها و اولویت های اصلی کشور در زمان حاضر است، افزود: تولید، زیربنای رفع مشکلات اقتصادی است و در نام گذاری سال جاری به ' اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال'، رهبر معظم انقلاب نیز به این مهم تاکید کردند.
بیگدلی اظهار کرد: برای رسیدن به یک اقتصاد غیر وابسته و مستحکم باید دست از شعار دادن برداریم، چرا که به قدر کافی جلسه های متعدد برگزار شده و اکنون آنچه مهم است برداشتن گام های مثبت در میدان عمل است.
وی خاطرنشان کرد: نباید سیاسی بازی ها و جناح بازی ها را وارد مسائل و موضوعاتی همچون اقتصاد، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کنیم چرا که این نوع رفتار و جهت گیری، به مسائل مهم و زیربنایی، آسیب وارد می کند.
بیگدلی به وضعیت بیکاری در سطح جامعه به ویژه بیکاری در میان دانش آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در شرایط حاضر، دغدغه و تلاش همه مسئولان باید بر اشتغال جوانان از طریق فراهم کردن زیربنای تولید در جامعه متمرکز شود.
وی به ضرورت ممنوع کردن واردات کالاهایی که در کشور تولید می شوند اشاره کرد و گفت: متاسفانه در زمینه واردات، همچنان ضوابط بر روابط غلبه دارد و افرادی در کشور با وارد کردن برخی کالاها که مشابه آنها در کشور تولید می شود، منافع شخصی خود را بر آینده جوانان این کشور ترجیح می دهند.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی به جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور تاکید کرد و افزود: با ورود کالاهای قاچاق به کشور، عرصه بر تولید کننده داخلی تنگ می شود و با ضعف تولید داخلی، اشتغال نیز ضربه می خورد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.