صمد هاشملو در گفتگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: در حوزه بهسازی پایدار شهری، شناسایی، تعیین محدوده و تصویب آن، ارائه طرح‌های توسعه و اجرایی پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و تهیه طرح برای بافت‌های تاریخی و فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد شهری، ابتدا در شهرهای با مساحت بالاتر انجام می‌شود، ابراز کرد: در حال حاضر این طرح در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار در دستور کار قرار دارد.

رئیس عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: شهر زنجان به پنج پهنه شامل بافت فرسوده، بافت تاریخی، سکونتگاه غیررسمی، بافت ناکارآمد شهری و بافت روستایی تقسیم‌بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات برای پهنه‌های شهری زنجان تکمیل و مصوب شده است، بیان کرد: در شهرهای ابهر، خرمدره و قیدار مطالعات در انتظار تصویب است تا وارد مرحله تهیه طرح شویم.

هاشملو کمبود امکانات رفاهی مثل پارک و پل‌های ارتباطی، نبود پاسگاه، معابر نامناسب، کمبود خدمات شهری، دسترسی نامطلوب به خدمات بهداشتی، تراکم جمعیتی و مواردی از این دست را از عمده مشکلات سکونتگاههای غیررسمی زنجان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی در حوزه بهسازی و توسعه پایدار شهری در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: میراث فرهنگی با مرمت بخش‌های تاریخی و شهرداری با توسعه خدمات شهری مانند ایجاد فضاهای رفاهی یا توسعه خدمات شهری پروژه‌هایی را در راستای فعالیت‌های ستاد بازآفرینی پایدار شهری آغاز کرده است.

رئیس عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: ستاد بازآفرینی پایدارشهری در کشور اعتبارات قابل قبولی برای ساماندهی فضاهای شهری در نظر گرفته است که دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات باید طرح‌های خودشان‌ را ارائه دهند.

وی ابراز کرد: به منظور بهسازی و توسعه پایدار شهرها، پروژه‌های محرک توسعه و طرح‌هایی برای تشویق مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده و هر کدام از دستگاه‌ها باید سهم خود را در این راستا ایفا کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611497
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.