سید مرتضی خاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما کالاها را بیش از حد نیاز مصرف می کنیم که همین موضوع موجب تولید بیش از حد معمول زباله می شود.
وی یادآورشد: بسته بندی های مورد استفاده در کالاها، مانایی بالایی درطبیعت دارند و دور ریختن آنها بدون هر نوع مدیریتی به محیط زیست آسیب می زند.
خاتمی اظهار کرد: از سوی دیگر با وجود آنکه فرهنگ سازی از سال های قبل برای مدیریت زباله شروع شده اما همچنان هستند عده ای که زباله ها را در محل های مقرر قرار نمی دهند و همین موضوع باعث پراکندگی پسماندها و آلایندگی بیشتر می شود.
نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی گفت: آن عده از شهروندان که خود را با فرهنگ مدیریت پسماند تطبیق نداده اند، باید متوجه باشند که این رفتار آنان آثار سوئی در جامعه و محیط زیست دارد که در نهایت آسیب آن به خود آنان نیز باز می گردد.
وی خاطرنشان کرد: آن دسته از مسافرانی که به هر علتی زباله تولید می کنند باید متوجه باشند که این پسماندها را پس از تولید باید جمع آوری کنند و پس از رسیدن به محل دارای سطل زباله، آنها را دور بریزند.
خاتمی ادامه داد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث تفکیک زباله است که متصدیان این بخش باید برای اصلاح چرخه موجود و استفاده صحیح از زباله ها، هر چه سریعتر فکری عاجل کنند و برای مدیریت آنها آستین بالا بزنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان گفت: در برخی نقاط برای تفکیک زباله و مدیریت آن اقداماتی انجام شده است، اما این حرکت ها بسیار کند واندک هستند.
وی بر لزوم مدیریت زباله های عفونی در مراکز درمانی و بیمارستانی تاکید کرد و خواستار روان سازی حمل و نقل زباله ها و استفاده از فناوری های لازم و تسریع در اجرای آنها در این زمینه شد.
خاتمی تاکید کرد: مدیریت پسماندها، امحاء، حمل و نقل و بازیافت مناسب آنها، توجه مسئولان به ویژه شهردارهای ها را می طلبد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشار ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.