حامد فرضی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نه گفتن به زباله و حفظ طبیعت از این پسماندها، ابتدا نیاز به فرهنگ سازی مناسب است که کاری است که منابع طبیعی و آبخیزداری از خیلی قبل تر در رده های سنی پایین تر جامعه همچون مهدکودک ها، مدارس طبیعت و... شروع کرده است.
وی با بیان اینکه حفظ طبیعت و محیط زیست از زباله یک دغدغه برای همگان است، اظهار داشت: برای فرهنگ سازی مناسب نیاز به حضور و دغدغه تمام رسانه ها و دستگاه هاست که خبرگزاری ایرنا به عنوان پیشگام فرهنگ سازی رسانه ای را آغاز کرده است.
وی با اشاره به تعامل مناسب ایرنا با مجموعه منابع طبیعی و محیط زیست، گفت: این خبرگزاری بیشترین تعامل و اطلاع رسانی را در طی سال در این موضوع دارد.
فرضی با تاکید بر نهادینه سازی فرهنگ حفظ طبیعت ، افزود: طبیعت به عاریه در اختیار ما قرار نگرفته بلکه به همگان تعلق دارد که نتیجه آن آرامشی است که بشر در طبیعت و محیط زیست سالم به دست می آورد ولی اگر بازخورد انسان ها منفی باشد و زباله را در طبیعت رها کنیم با هیچ منطق و معادله ای جور در نمی آید.
وی با بیان اینکه برای رفع معضل آلوده ساختن محیط زیست همه باید دست در دست هم دهیم، گفت: 2 سالی است که خداوند نیز به کمک طبیعت آمده و در روز 13 فروردین شاهد بارش هستیم ولی این روز تمام شدنی نیست و در سال های آینده نیز شاهد آن خواهیم بود پس باید استفاده ای درست از طبیعت داشته باشیم.
وی بیان داشت: با استفاده درست از طبیعت می توانیم شاهد زادآوری و بالندگی در طبیعت باشیم تا بتوانیم این امانت الهی را به درستی به آیندگان تحویل دهیم.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.