اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید زنجان افزود: برای حمایت از تولید، علاوه بر سازمان تامین اجتماعی، جرائم دستگاه های خدمات رسان و بانک ها بخشوده شد.
وی یادآورشد: دولت می توانست این جرایم را از مردم بگیرد ولی برای اینکه واحدهای تولیدی را حمایت کند از حقوق خود صرف نظر کرد.
درویش امیری اظهار کرد: قصد و منظور دولت، حمایت از تولید و تولیدکننده است تا به تبع وجود بدهی، چرخ فعالیت آنها توقف نکند.
استاندار زنجان گفت: حتی برای کاهش میزان فشار ناشی از مطالبات دولت، مسئولان حاضر به تقسیط آنها شد، در این میان، تولیدکنندگان باید پاسخ این اعتماد را بدهند و مطالبات را به نحوی پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذاشت و طی مدت فعالیت این ستاد در سال جاری، 58 جلسه کارگروه و کمیته ذیل آن برگزار و 85 درصد مصوبات کارگروه اجرایی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: با پیگیری های انجام گرفته، مشکل تامین مواد اولیه کارخانه روغن نباتی جهان مرتفع شد.
ناصر فغفوری اضافه کرد: 199 کارگر این واحد صنعتی از پایان بهمن بار دیگر سرکار خود حاضر شدند و کارخانه فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.
به علت تعدیل نیروهای کارخانه روغن نباتی جهان در ابتدای بهمن، این کارگران اقدام به تجمع در مقابل استانداری کرده بودند که مسئولان هم پیگیری مشکل را در دستور کار خود قرار دادند.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: فرصت بخشودگی جرایم واحدهای صنعتی برای نخستین بار است که در سال جاری ایجاد شده است و باید از این فرصت حداکثر استفاده را کرد.
مسعود علیاری ادامه داد: تا 23 اسفند امسال در مجموع 645 واحد تولیدی برای استفاده از فرصت بخشودگی جرایم به این اداره کل مراجعه کرده اند که بخشودگی جرایم 615 مورد از آنها تصویب شده است.
وی ابراز کرد: مجموع بدهی این 615 واحد تولیدی به 137 میلیارد ریال می رسید که از آن 40 میلیارد ریال جریمه بود.
علیاری افزود: جرایم بخشوده شد و مابقی بدهی این واحدهای تولیدی در اقساط 12، هشت و 6 ماهه تقسیط شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.