بیوک ملایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر دولتی در عرصه بین المللی تلاش می کند امور مختلف مرتبط با کشور خود را بر پایه منافع و سیاست های خود پیش ببرد و این امری طبیعی است.
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان زنجان با اشاره به برخورد احساسی و شعار محور بودن دولت سابق در برخی از موضوعات سیاست خارجی، افزود: هر دولتی باید نخستین هدفش حفظ منافع کشور بر پایه سیاست های کلان باشد.
ملایی با بیان اینکه کشور وابسته نمی تواند مدافع واقعی استقلال و آزادی باشد، تصریح کرد: آرمان ها و شعارهای انقلاب اسلامی شعارهای محوری است و از دل مردم انقلابی بیرون آمده، بنابراین وقتی استقلال و آزادی معنی پیدا می کند که به مفهوم واقعی به جمهوریت دست بیابیم.
وی با تاکید بر اعلام مواضع روشن سیاست خارجی ایران توسط مسئولان علیه استعمار گران و مستکبران، تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که قدرت های بزرگ جهانی نتوانند ایران را فریب داده، غارت کنند و یا به این کشور زور بگویند.
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان زنجان اظهار کرد: یکی از راه های مقاومت در برابر جبهه استکبار، نیاز کشور به اقتصاد خودکفا است و کمک به افزایش تولید داخلی با رفع مشکلات آن است، تا کمترین وابستگی را به سایر کشورها داشته باشیم.
ملایی خاطرنشان کرد: البته آگاه سازی مردم در موضوعات مختلف از جمله فرهنگی و نحوه مواجهه با خطرات فرهنگی نیز لازمه این ایستادگی است.
وی اقتصاد فعلی ایران را جولانگاه دلالان توصیف کرد و گفت: کشور به جای اینکه محلی برای فروش کالاهای بنجل چینی باشد، باید به سمتی حرکت کند که بتواند کالاهای خود را در سطح جهان صادر کند.
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان زنجان تصریح کرد: باید به طور همه جانبه تلاش کنیم تا خودمان را در مقابل استعمارگران با افزایش قدرت فکری و نظریه پردازی تقویت کنیم.
وی با نقد وضعیت اقتصادی کشور در چهار دهه گذشته، افزود: متاسفانه بعد از این همه سال، هنوز درآمد کشور از محل خام فروشی تامین می شود و این وابستگی، برای کشور یک ضعف محسوب می شود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.