غلامعباس ارباب خالص روز چهارشنبه در بازدید 25 نفر از روسای نمایندگی های کنسولی و بین المللی شمال و شرق کشور از پروژه های شهری مشهد افزود: باید از دیپلماسی عمومی و بویژه دیپلماسی شهری برای معرفی ظرفیتهای مشهد به جهان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه این کلانشهر از ظرفیتهای منحصر به فرد در بخشهای مختلف برخوردار است، اظهار کرد: دییپلماسی شهری و اقدامات شهرداری ها در حوزه سیاست خارجی کشورها می تواند روابط بین دولتها را گسترش دهد لذا این دیپلماسی از اهمیت بسیار برخوردار است.
وی گفت: در شهرداری مشهد شاهد همکاریهای چند جانبه و فعالیت در سازمان های بین المللی هستیم لذا باید از این ظرفیت برای معرفی مشهد به جهان و گسترش روابط بین المللی بهره گرفت.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور افزود: علاوه بر آن باید از این ظرفیتها برای جذب سرمایه گذاران خارجی و افزایش پیوندهای خارجی استفاده کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن رویداد مشهد 2017 باید در گسترش همکاریهای بین المللی اهتمام جدی تر داشته باشیم.
25 نفر از روسای نمایندگی های کنسولی و بین المللی شمال و شرق کشور و نماینده سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به مناسبت آغاز رویداد مشهد 2017 از پروژه ‌های شهری مشهد دیدن کردند.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.