سید بیوک موسوی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تفکر و مبنای اقتصاد مقاومتی خرید محصولات تولیدی داخل کشور است که باید هموطنان نسبت به خرید آن اهتمام جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید خرید کالاهای ایرانی در اولویت نخست هر شهروندی قرار گیرد، اظهارکرد: باید با این تفکر که خرید هر یک کالای ایرانی موجب اشتغال جوانان، رشد و پویایی واحدهای تولیدی می شود، برای توسعه کشور در مقوله اقتصادی خیز برداشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: مشکل خرید کالای ایرانی ریشه فرهنگی دارد چرا که بسیاری از اجناس بازار در بخش پوشاک مربوط به داخل کشور است که عده ای از فروشندگان با دوخت برچسب ترک آن را به اسم جنس خارجی می فروشند.
موسوی تاکید کرد: اجناس و پوشاک تولیدی داخل کیفیت بالا و مطلوبی دارد که باید برای نهادینه کردن مقوله فرهنگی خرید کالای ایرانی با تلاش همه دستگاه های فرهنگی اقدام شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از وسایلی که خرید می شود، مورد استفاده قرار نمی گیرد و اسراف زیاد داریم، چرا که به نحو مطلوب خرید و استفاده نداریم، باید برای نهایدنه کردن خرید و استفاده درست فرهنگ سازی کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: علاوه برنامگذاری هر سال که در نوروز از سوی رهبر فرزانه انقلاب انجام می شود، باید در سطح این استان نیز شعاری به غیر از آن داشته باشیم تا معطوف به موضوع تولید، سرمایه گذاری و جلوگیری از ورود برخی کالاها باشد.
با نزدیک شدن عید نوروز و رونق خرید مردم از بازار، خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف افزایش رونق تولید داخلی و کمک به اقتصاد کشور، پویش مصرف کالای ایرانی راه اندازی کرده است.
براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، پویش خبری خرید کالای با کیفیت داخلی را با هدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده است.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.