خلیل جمشیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته نیز نزدیک همین تعداد اصله نهال در این دانشگاه کاشته شده بود.
رئیس دانشگاه زنجان به لزوم ارتقای فرهنگ حفظ منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: به نظر بنده فرهنگ سازی در حوزه اجتماعی خیلی وقت است که آغاز شده، اما عمده مشکل کشور نداشتن برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولان کشور در این حوزه به شمار می آید.
جمشیدی به اهمیت توسعه پوشش سبز و آراستگی محیط در سطح جامعه اشاره و تاکید کرد: منابع طبیعی جزء ثروت های هر کشوری به شمار می رود که برای هر فردی ضروری است به عنوان یک شهروند قانون مدار در حفظ آن کوشا باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت های علمی و عملی زیست محیطی این دانشگاه چشمگیر است، گفت: در راستای این فعالیت ها این دانشگاه موفق به کسب مقام نخست دانشگاه های برتر سبز کشور شد.
به گزارش ایرنا، ایجاد دانشگاه‌های سبز برتر در کشور در راستای تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، فناوری و تحقیقات است، همچنین امسال برای نخستین بار دانشگاه های سبز برتر در کشور انتخاب شدند و این موضوع نوید بخش آینده ای روشن در این حوزه به شمار می آید.
رئیس دانشگاه زنجان با تبیین شاخصه های مهم در کسب عنوان دانشگاه سبز اشاره و تاکید کرد: بررسی مولفه هایی چون استاندارد سازی فضاهای سالم، اقدامات آموزشی و دانشجویی در دانشگاه، مدیریت مصرف انرژی، ناوگان حمل و نقل، تاسیسات استفاده شده در محیط، میزان مصرف آب و بازیافت مواد اولیه از جمله موارد مهمی است که به این دانشگاه در کسب عنوان دانشگاه سبز کمک کرده است.
جمشیدی اظهار کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه محیط زیست، ارائه مقالات علمی در این حوزه، ساماندهی آزمایشگاه های تخصصی، راه اندازی گروه محیط زیست و تشکیل صندوق سبز در دانشگاه از دیگر مولفه های مهم در کسب این عنوان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، 15 اسفند هر سال به مناسبت روز درختکاری، دستگاه های اجرایی، موسسات غیر دولتی و مردمی در راستای ارتقای فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی طی مراسمی اقدام به غرس نهال می کنند.
3216/3001
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.