به گزارش خبرنگار ایرنا محمد احمدی پور روز شنبه در مراسم نواختن زنگ منابع طبیعی در مدرسه شهدای امیرکیاسر بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه بیان کرد: حفظ منابع طبیعی، وظیفه ای مهم است و همه ما بایستی در جهت حفظ درختان و طبیعت استان و منطقه تلاش کنیم تا بتوانیم آینده بهتر و سبزتری را به نسل های آینده تحویل دهیم.
وی ضمن تاکید بر اینکه آموزش در جهت حفظ منابع طبیعی باید از سنین کودکی آغاز شود، افزود: منابع طبیعی یکی از پایه های مهم پیشرفت و توسعه هر جامعه ای است و باید به آن توجهی ویژه شود.
معاون استاندار گیلان ادامه داد: هر جامعه ای که فکر کند می تواند بدون حفظ منابع طبیعی و محیط زیست پیشرفت کند، سخت در اشتباه است.
به گفته احمدی پور، تمامی فناوری ها قابلیت واردات و صادرات دارند این در حالیست که محیط زیست و منابع طبیعی، چنین قابلیتی نداشته و باید در جهت حفظ و احیاء این سرمایه های ارزشمند کوشا باشیم.
وی ضمن گرامیداشت ایام منابع طبیعی، از همه اقشار جامعه خواست تا در جهت حفظ و احیاء درختان و منابع طبیعی گام هایی اصولی بردارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم گفت: هر کسی که نهال درختی را می کارد، بایستی دقت لازم را در حفظ آن داشته باشد چراکه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی، به یک عزم همگانی نیازمند است.
مهدی حاجتی ضمن تاکید بر لزوم حفظ منابع طبیعی استان افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور عزیز ما می توانند نقش موثری را در جهت حفظ و احیاء منابع طبیعی داشته باشند.
وی یادآور شد: باید از قابلیت ها و ظرفیت های دانش آموزان مدارس در جهت حفظ و احیاء منابع طبیعی استان گیلان نهایت بهره را ببریم.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این مراسم از درختان و منابع طبیعی به عنوان میراثی ارزشمند یاد کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم تا از این امانت های ارزشمند حفظ و نگهداری کنیم.
رحیم حیدری ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی، خواستار مشارکت عمومی در جهت حفظ و احیاء منابع طبیعی شهرستان و استان شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این مراسم، چند اصله نهال در مدرسه شهدای امیرکیاسر بندرکیاشهر غرس شد.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
از 15 تا 22 اسفندماه، با عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.
خبرنگار: علیرضا رنجکش ** انتشاردهنده: کبیری
7287/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.