مراد شیخ ویسی روز شنبه و به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از 15 تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه های مختلفی در سطح استان اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: در روز اول هفته که روز درخت کاری نیز نامیده شده حدود 750 هزار اصل نهال در نقاط مختلف استان غرس می شود.
شیخ ویسی گفت: مراسم روز درختکاری فردا (یکشنبه) هم در مرکز تحقیقات منابع طبیعی و هم در مرکز جهادکشاورزی کرمانشاه با حضور مسوولان برگزار خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در روز درختکاری نهال غرس شده از گونه غیرمثمر هستند، گفت: این نهال ها عمدتا به آب کمی نیاز دارند و همیشه نیز سبز می مانند.
وی خاطرشان کرد: گونه هایی نظیر اوکالیپتوس، شیشه شور، آکاسیا و خرزهره در مناطق گرمسیری و زبان گنجشک، عرعر و آقاقیا نیز در مناطق سردسیری غرس می شوند.
شیخ ویسی ادامه داد: در این هفته همچنین شاهد غرس نهال های جنگلی مانند سقز، بنه، گلابی وحشی، زالزالک و بادام نیز در مناطق جنگلی استان خواهیم بود.
مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه امسال یک میلیون و 500 هزار اصل نهال در استان تولید شده است، نیمی از آن ها در فصل پائیز و نیم دیگر هم در این فصل و عمدتا در مناطق سردسیری غرس خواهند شد.
وی در پایان در خصوص آسیب های واردآمده به منابع طبیعی استان به دلیل وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی نیز گفت: امسال در سطح سه هزار هکتار از منابع شاهد آتش سوزی بودیم که 700 هکتار آن به طور کامل خسارت دیدند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah وکانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.