میر حیدر رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت های کاغذی که در بورس قرار گرفته اند و اقتصاد جامعه را مختل می کنند، به دست ماموران مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی شناسایی شدند.
وی یادآورشد: این 63 شرکت به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شد و سازمان پس از بررسی به این نتیجه رسید که اینها جزء شرکت های کاغذی هستند.
رضوی اظهار کرد: هم اکنون نام این شرکت ها در لیست سیاه مودیان مالیاتی ارزش افزوده قرار گرفته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: شرکت های کاغذی هر نوع فاکتور برای هر نوع جنسی را به فروش می رسانند بدون آنکه جنسی رد و بدل شود.
وی خاطر نشان کرد: این فاکتورها به شرکت های دیگر فروخته می شود و آنان صورت مالی چنین فاکتورهایی را وارد دفاتر مالی می کنند در حالی که اصالت واقعی ندارد و هیچ جنسی خرید و فروش نشده است و این جریان اقتصاد را مختل می کند.
رضوی ادامه داد: مودیان مالیاتی طرف معامله این شرکت های کاغذی، ارزش افزوده خود را بر اساس فاکتورهای جعلی اعلام می کنند و انتظار دارند که بر اساس آن میزان مالیات آنان محاسبه شود.
شرکت هایی که در لیست سیاه نظام مالیاتی قرار گرفته اند، در سایت مالیات بر ارزش افزوده این موضوع مطرح شده است و هر کسی فاکتور این افراد را ارائه کند، اعتبار آنها قابل قبول نیست.
رئیس کل سازمان مالیاتی کشور پیش از این اعلام کرده بود که در دوره های گذشته تعدادی افراد آگاهانه و ناآگاهانه در بخش مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده و کد مالیات بر ارزش افزوده گرفته اند، اما این موضوع در حال راستی‌آزمایی است و اگر کد فروشی این افراد مشخص شود، در لیست سیاه قرار خواهند گرفت.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان هم پیش از این اعلام کرده بود که هر میزان افزایش سهم زنجان در مالیات از منابع جدید استان تامین می شود که شناسایی فرار مالیاتی از جمله آنهاست.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.