سرهنگ جعفر کردلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 10 میلیارد ریال وجه نقد و پنج دستگاه خودرو لوکس و مدل بالا به ارزش تقریبی 15 میلیارد ریال که متخلفان از این طریق به دست آورده بودند کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه سرور وبگاه متهمان در خارج از کشور قرار دارد، اظهار کرد: این چهار متهم از طریق ایجاد درگاه بانکی، مرتکب جرایم اینترنتی شده و به صورت غیرقانونی موفق به کسب بیش از 25 میلیارد ریال شده بودند که چهارشنبه شب هفته گذشته در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
کردلو تاکید کرد: تیزبینی و درایت کارشناسان پلیس فتا زنجان، این چهار جوان مجرم اینترنتی را که حدود 20 تا 25 ساله هستند در دام گرفتار کرد.
وی بابیان اینکه امروزه شاهد افزایش روز به روز قربانیان جرایم اینترنتی هستیم و افراد زیادی دارایی های خود را از این طریق از دست می دهند، به افراد توصیه کرد، فریب افراد شیاد در فضای مجازی را نخورده و به سایت های غیرقانونی و غیرمجاز اطمینان نکنند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه مجرمان در عصر کنونی، فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده اند گفت: تمام اهداف و اقدامات پلیس فتا نیز در جهت فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت در فضای مجازی است.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.