ایرج دست نشان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرهای ناشی از بروز سوانح و تصادف های جاده‌ای، موجب آسیب به راه‌ها ارتباطی می شود و به همین منظور با متخلفان به شدت برخورد می شود.
وی اظهارکرد: طی 9 ماهه گذشته از سالجاری 785فقره تخلف اضافه ظرفیت کالا در جاده های استان زنجان گزارش شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به اینکه حفظ و نگهداری زیرساخت های حمل و نقل از وظایف اصلی این اداراه محسوب می شود، نظارت و کنترل وزن بار کامیون های حامل بار با همکاری پلیس راه این استان در دست انجام است.
دست نشان تاکید کرد: کامیون هایی که بار اضافه بر ظرفیت تعیین شده حمل می کنند توسط پلیس راه متوقف و گزارش مقدار اضافه بار و مسافت حمل شده، برای بررسی و تصمیم گیری درباره راننده متخلف به اداره کل حمل و نقل و پایانه های جاده ای استان زنجان اعلام می شود.
وی ادامه داد: پس از بررسی، چنانچه راننده برای نخستین بار مرتکب این تخلف شده باشد بر حسب میزان اضافه بار و مسافت طی شده، جریمه خسارت وارد بر جاده را تا پایان مسیر پرداخت خواهد کرد.
مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: چنانچه تخلف برای بار دوم و سوم تکرار شود جرائم به صورت تساعدی با مبلغ سنگین تعیین می شود و در صورت لزوم با همکاری پلیس راه این استان برای تخلیه بار وسیله نقلیه اقدام خواهد شد.
دست نشان متذکرشد: علاوه بر جرائم و اعمال قانون بیان شده، اخذ تعهد محضری مبنی بر تکرار نکردن حمل اضافه تناژ در جاده های استان زنجان نیز انجام می شود و در صورت تخطی ابطال کارت هوشمند و جلوگیری از فعالیت در این زمینه از دیگر موازین قانونی تعیین شده برای این متخلفان خواهد بود.
37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.